Op dinsdag 1 december vond de tiende editie van het Groot Onderhoud plaats. Onder de titel 'Diepgeworteld, breedvertakt' zetten we het spotlicht op het lokale en bovenlokale erfgoed. Benieuwd naar het verslag? Lees dan snel verder!
Nog vragen? Contacteer Steffi Coppens (erfgoedcoöridnator) via ioedscheldedurme@rlsd.be. Klaar om ons team te versterken? Stuur dan jouw curriculum vitae, kopieën van relevante behaalde diploma’s én het ingevulde ‘motivatie- en bevragingsdocument’ per e-mail naar ioedscheldedurme@rlsd.be met als...
Het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN) deed onderzoek naar immaterieel erfgoed in een mondialiserende samenleving. Hun bevindingen helpen ook erfgoedwerkers in Vlaanderen op weg.
Tien jaar na de eerste veldtekening cultuureducatie brengt het HIVA - KU Leuven de sector cultuureducatie opnieuw in kaart.
Wilt u een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten? Na deze opleiding kunt u uw eigen klas- of erfgoedpraktijk verrijken met innovatieve en creatieve erfgoedactiviteiten voor kinderen en jongeren.
Dit najaar komt erfgoedcel zuidwest naar buiten met de expo 'Tapijtsgeest'. Deze allesbehalve klassieke expo neemt u mee naar de hoogdagen van de tapijtindustrie in Zuid-West-Vlaanderen.
Groot nieuws voor de erfgoedcellen: op 9 oktober besliste de Vlaamse Regering over de werkingssubsidies voor de periode 2021-2026. Naast de dossiers van 21 bestaande werkingen, zijn er vijf nieuwe dossiers erkend.
Werkt of werkte u samen met andere partners rond het depot of het behoud en beheer van uw collectie, zowel binnen de grenzen van uw eigen gemeente als daarbuiten? FARO hoort graag welke praktijkervaring u daarbij heeft opgedaan.
De coronacrisis brengt erfgoedcellen ertoe om hun netwerkrol creatief in te vullen. Zo organiseerde Erfgoedcel Brugge een digitale 'Erfgoedrendez-vous'.
Dit schooljaar wordt er in het onderwijs gewerkt met vier mogelijke pandemieniveaus. Op 1 september startten alle scholen in code geel, wat betekent dat alle kinderen en jongeren naar school mogen. Maar hoe zit het met activiteiten buiten de schoolmuren?