Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Met 'De toekomst van het verleden' schreef Thijs Weststeijn een actuele wake-upcall: het wassende water zet ook voor het erfgoed heel wat op het spel. Tijd voor een interview en een debat.
Hoe brengt u archiefmateriaal tot leven voor jongeren die opgroeien in een sterke beeldcultuur? Stadsarchief Mechelen deed ervaring op en ontvangt tijdens Erfgoedweken een reeks schoolklassen met eigen documentaires.
Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?
In 2022 lanceerde ICOM de nieuwe internationale museumdefinitie. Kunsteducatieve organisatie Bamm! miste echter nog de stem van kinderen en jongeren. En dus gingen ze zelf aan de slag, mét resultaat.
Het Vlaamse Topstukkendecreet bestaat dit jaar twintig jaar: meteen een goede aanleiding om stil te staan bij de impact ervan op het terrein.
Op 16 november organiseren de TRACKS-partners een ontmoetingsmoment voor kunstenaars en kunstenorganisaties over archiefzorg. Schrijf u nu in.
Dit najaar start een nieuw traject samenlezen van erfgoedverhalen. Hugo, stafmedewerker bij Erfgoedcel TERF en Sarah, leerkracht bij Ligo, getuigen over de meerwaarde ervan.