We Conserve en de Universiteit van Antwerpen nodigen u uit voor een unieke themadag gewijd aan de uitdagingen en oplossingen rondom het ​beschermen en verzekeren van kunstwerken tegen calamiteiten zoals brand.
Hebt u voorwerpen in de collectie waarvan u vermoedt of weet dat ze onder de term gevaarlijk erfgoed vallen? Dan is deze vormingreeks iets voor u.
Ontsluiting is een woord dat vele ladingen dekt. Voor archieven zijn dat doorgaans publicaties of tentoonstellingen. Twee stadsarchieven (die van Leuven en Mechelen) kozen voor de documentaire als vorm om hun verhalen te vertellen.
Wat willen jongeren bewaren voor de toekomst (en wat niet)? En hoe zorgen we ervoor dat we hun stem ook daadwerkelijk meenemen in beslissingen over de collecties in kwestie? Een bijeenkomst op 23 september zoekt het uit.
Eind augustus trok FARO-communicatiecoördinator Roel Daenen in het kader van een Erasmus+-uitwisseling naar Bergen en Stockholm. De bedoeling? De ingrediënten van twee succesvolle podcasts achterhalen.
Bijkomende informatie: vacatures@stadtongeren.be Kandidaturen uiterlijk op 26 september 2024 indienen, vergezeld van het sollicitatieformulier, een motivatiebrief, een cv met foto, een kopie van het vereiste diploma en het rijbewijs: bij het college van burgemeester en schepenen of afgeven bij de...
De collegagroep digitale collectieregistratie brengt erfgoedwerkers samen die ondersteuning krijgen via de projectsubsidielijn ‘Inhaalbeweging digitale collectieregistratie’, een initiatief van het Departement Cultuur, Jeugd en Media.
Interesse? Stuur je CV naar Amélie Ntigura via jobs@demunt.be met vermelding “Vacature – Collections Manager”. Privacy: De Munt hecht veel belang aan de privacy van haar medewerkers en sollicitanten, voor meer info, lees hier onze HR-privacyverklaring. Eco-label: De Munt is zich bewust van de...
De internationale conferentie Big Stuff, in oktober 2025, focust op de relatie tussen vaardigheden, kennis en kunde en machines. Presenteert u graag uw ervaring? Een voorstel indienen kan tot 1 november.
Eendaagse cursus over hoe u de toegevoegde waarde van producten en diensten op een doeltreffende manier communiceert naar de doelgroep.