Tijdens de voorbije Erfgoeddag en -week zond FARO een videograaf uit om een aantal activiteiten in beeld te brengen. In deze blog ontdekt u de ervaringen van leefschool De Klare Bron in Leuven.
Welke ondersteuning heeft uw bibliotheek, archief, museum of erfgoedvereniging nodig bij het beheren van bibliothecair erfgoed? Met een enquête peilen de Vlaamse Erfgoedbibliotheken en FARO naar uw noden en verwachtingen.
De graduaatsopleiding Informatiebeheer aan de Arteveldehogeschool introduceert het nieuwe vak Werkveldlab én brengt u via de blog Informatiebeheer.org op de hoogte van kennis en nieuwtjes. Lees mee!
Van object handling over reminiscentie en storytelling tot maken en doen: in een nieuwe reeks van vijf interactieve workshops leert u deze methodieken actief toe te passen in uw erfgoedpraktijk. En er volgt nog meer.
Het Departement CJM organiseerde op 21 juni een infosessie over het aanvragen van project- en werkingssubsidies. U kunt deze sessie nu opnieuw bekijken en de bijhorende documenten raadplegen.
Wat is archief en hoe doet u dat als kunstenorganisatie: goed voor uw archief zorgen? Het AMVB snelt de Brusselse kunstensector te hulp met twee gratis vormingen archiefbeheer.
De zomer is in aantocht − heerlijk! − en dat betekent dat u opnieuw kunt meedoen met Wiki loves Heritage. Een fotowedstrijd met als doel om het erfgoed dat we rijk zijn meer onder de aandacht te brengen.
Tijdens de voorbije Erfgoeddag en -week zond FARO een videograaf uit om een aantal activiteiten in beeld te brengen. In deze blog ontdekt u de ervaringen van het MAS en het Sint-Lievenscollege Antwerpen.
Als archivaris is de kans groot dat u in contact komt met persoonsarchieven. De verwerving en verwerking ervan stelt de archivaris evenwel voor een aantal specifieke uitdagingen. Twee daarvan omen aan bod tijdens deze studiedag.
Het gebruik van strips door erfgoedorganisaties blijkt verrassend genoeg een goed bewaard geheim. Toch zijn er steeds meer musea die strips inzetten. Op 6 september verneemt u er alles over op Comics @ the Museum.