Op 22 oktober kunt u in de Ceremoniezaal Aula naar een interactief paneldebat waaraan ook FARO-directeur Olga Van Oost zal deelnemen. Dit debat zal de COVID-19-crisis als startpunt nemen voor een broodnodige discussie over de rol van wetenschap in de samenleving en specifiek over de relevantie en...
Van 24 tot 30 september organiseerde Kunstenpunt samen met FARO, Z33 Huis voor actuele kunst, Vlaams-Marokkaans culturenhuis Darna en Flanders DC, een werkbezoek aan de Casablanca Design Week 2019 (CDW2019) Het thema: duurzame vormgeving.
Afgelopen zondag sloot de 64e editie van Brafa de deuren. Opvallend zijn de hoge prijzen die het striperfgoed haalt. Zo werd de covertekening van Suske en Wiske-album ‘Het Spaanse Spook’ verkocht voor 450.000 euro.
Deze week in 'De Standaard': het is betreurenswaardig dat de heruitgave van het omstreden album ‘Kuifje in Congo’ geen kritische introductie bevat.
Tijdschriften creëren meerwaarde in het brede culturele veld. Ze inspireren publiek en professionals met kritische reflectie, extra informatie en zelfs literaire creatie. Kom nu vrijdag mee nadenken over de toekomst van de tijdschriften. U bent van harte welkom!
De vijfde editie van Reveil laat op 1 november de begraafplaatsen heropleven met warme muziek en mooie verhalen. Heemkring Dorp en Toren uit Deerlijk was van bij het prille begin betrokken. FARO sprak met voorzitter Freddy Byttebier.
Om de twee jaar organiseert CORES in Brugge een internationaal symposium over conservatie en restauratie. De editie 2018 focust onder meer op de restauratie van incunabelen en handschriften, uitgevoerd in functie van de expo 'Haute Lecture'.
Begin april is Strip Turnhout vzw gestart met het onderzoek naar het striperfgoed(beleid). De bedoeling? Vanuit de huidige, versnipperde situatie van het striperfgoed werken aan de opbouw van een netwerk tussen de actoren, en aansluitend komen tot beleidsaanbevelingen.
Kent u Folio al? Dat is de krachtenbundel van zo maar even 32 Vlaamse culturele, literaire en erfgoedtijdschriften. Folio wil uw mening leren kennen, om haar werking – en die van de leden – te verbeteren.
Met het project ‘Generatiebedrijven’ ging Erfgoedcel TERF op zoek naar bedrijven die al minimum drie generaties in handen zijn van dezelfde familie. Er werden 36 bedrijven geïnterviewd, gaande van grote bedrijven met 300 werknemers tot kleine tweemanszaken.