Hoe doen we als archieven en erfgoedorganisaties recht aan een veranderende samenleving? Hoe weerspiegelen de collecties die we verwerven, verzamelen en de manieren waarop we ze verwerken een maatschappij in evolutie?
Dit is een vorming van meerdere partners, waaronder FARO. In samenwerking met het Departement Cultuur, Jeugd en Media en Kunstenpunt organiseert FARO in 2023 en 2024 vier masterclasses over de omgang met erfgoed van kunstenaars en kunstenorganisaties. Alle geïnteresseerden uit de cultureel...
Beleidsbeïnvloeding is een begrip dat bij mensen verschillende emoties oproept. Denkt u aan strategisch lobbyen, belangenbehartiging of het verkrijgen van waardevolle steun? Bij elk van deze gedachten komt u best eens luisteren naar dit webinar.
Wat kan herkomstonderzoek betekenen voor musea die cultuurgoederen beheren die in koloniale context verworven zijn? Dat is de focus van deze studiedag.
MAPS, de onderzoeksgroep periodieke studies van de UGent, organiseert een seminarie van een halve dag over digitalisering en digitaal onderzoek.
Reeks digitale, interactieve inspiratiesessies over vier verschillende thema’s, boordevol praktische tips en voorbeelden om mee aan de slag te gaan, en een hands-onworkshop in de ‘kapelletjesmaand’ mei
De toekomst van het cultureel erfgoed en het erfgoedwerk: daarover willen we het met u hebben op het Groot Onderhoud, op 30 mei in Hasselt.
In het kader van een beleidsplanningstraject is het belangrijk om breder uit te zoomen en op zoek te gaan naar kansen en uitdagingen in de wereld om ons heen. Erfgoedorganisaties zijn immers nauw verbonden met andere maatschappelijke domeinen. Weten wat daar beweegt is dus uitermate belangrijk om
Hoe maakt u werk van een sterk lokaal erfgoedbeleid? Deze brochure helpt u op weg. Ze is gratis, digitaal en helemaal op maat van lokale besturen. Na het lezen van de brochure heeft u een goed idee over wat erfgoed is, hoe u lokale erfgoedactoren kunt ondersteunen, hoe u een beleidsvisie voor
In sneltempo maakten we de afgelopen maanden kennis met online webinars, bijeenkomsten en tools. Maar tools zijn slechts het topje van de ijsberg. Waar het echt om gaat, zijn de doelen die u wil bereiken en de soort interactie die u op het oog heeft. Vanuit die didactische insteek maakte FARO