Na een selectie op CV en motivatiebrief, wordt een aantal kandidaten uitgenodigd voor schriftelijke proef en een gesprek. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 24 juni 2024. Voor inhoudelijke informatie over de functie, neem je contact op met Jan Stuyck via mail: jan.stuyck@muhka.be...
Het Europese CHARTER-project, dat een toekomstbestendige brug wil slaan tussen het onderwijs en de erfgoedsector, strijkt op 19 juni neer in Rotterdam. U bent van harte welkom om met ons mee te denken.
Interesse? Dien je sollicitatie in uiterlijk op 19 mei 2024, samen met het sollicitatieformulier, een motivatiebrief, cv met foto, kopie van je diploma en rijbewijs. Meer informatie: personeelsdienst@stadtongeren.be Eerste proef: schriftelijk op 08 juni 2024 van 12 tot 14 uur in het Gallo-Romeins...
Een nieuwe collegagroep brengt collega's samen die ervaringen, verhalen, knelpunten en vragen delen over verschillende aspecten van beladen bibliotheekcollecties. Sluit u graag aan?
23 april is het Wereldboekendag, dé dag bij uitstek om Vlaanderenleestdag te organiseren. En dat leesplezier voor iedereen is weggelegd, bewijst de verhalenbundel 'Verhalen om samen te lezen'.
Tijdens een internationale conferentie, meegeorganiseerd door FARO, werden de aanbevelingen gepresenteerd aan beleidsmakers van regionaal, nationaal en Europees niveau.
Dit nieuwe VVBAD-congres gaat over de impact van data, informatie en kennis op een organisatie en richt zich tot de brede waaier van professionals in profit, non-profit en overheid, die hiervoor instaan.
8 maart is Internationale Vrouwendag, al meer dan 100 jaar lang (ja hoor, al sinds 1911!). Ook in de erfgoedsector wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Ook FARO nam deel aan enkele initiatieven. We blikken even terug.
Het Samenwerkingsverband Auteursrecht en Samenleving heeft een memorandum gepubliceerd naar aanleiding van de verkiezingen in juni 2024.
Hoe kunnen musea mensen met migratieroots en een vluchtverleden helpen in hun zoektocht naar een thuis? Hoe kunnen ze veilige locaties zijn? En hoe kunnen ze erfgoed gebruiken om belangrijke verhalen over thuis, heimwee en identiteit te delen?