Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Op 16 november organiseren de TRACKS-partners een ontmoetingsmoment voor kunstenaars en kunstenorganisaties over archiefzorg. Schrijf u nu in.
Dit weekend zwaaien de poorten van het vernieuwde Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen (KMSKA) weer open. Elf jaar bouwen en renoveren was er nodig om het museum aan de hedendaagse normen en verwachtingen aan te passen.
Met het Verenigingsloket wil de Vlaamse overheid de dienstverlening van verschillende overheden aan verenigingen makkelijker laten verlopen. Om dat te verwezenlijken vroeg zij input van zowel verenigingen als overheden.
In het najaar van 2021 gaf de Vlaamse overheid de aftrap voor het Verenigingsloket, een digitaal loket waar verenigingen alle aanvragen op de juiste plek en slechts eenmaal moeten indienen. De initiatiefnemers vragen nu uw input.
De Vlaamse overheid heeft dit najaar de aftrap gegeven voor het Verenigingsloket. Dat moet een digitaal loket worden, waar verenigingen alle aanvragen op de juiste plek en slechts eenmaal moeten indienen. Het doel: het verenigingsleven vlotter en overzichtelijker maken.
Op vrijdag 10 december organiseren het Departement CJM en het agentschap Onroerend Erfgoed, in nauwe samenwerking met FARO en het Vlaams Depotnetwerk een studiedag over de minder in het oog springende, maar oh zo belangrijke depotwerking.
21 september is al vele jaren 'Werelddag dementie'. Een dag waarop organisaties wereldwijd stilstaan bij het grote aantal mensen dat leeft met dementie. In Vlaanderen gaat het om zo’n 136.000 personen.
De campagne 'Veilig verenigen doen we beter samen' zet het verenigingsleven in de schijnwerper. Ook Histories is mee partner van deze campagne en lanceert een warme oproep om ook de erfgoedverenigingen positief in de kijker te zetten.