In september - oktober 2020 organiseert publiq op negen verschillende locaties verspreid over heel Vlaanderen negen gratis events. Samen vormen ze de Roadtrip cultuureducatie en behandelen ze negen heel uiteenlopende thema's die raken aan het brede begrip cultuureducatie.
In september - oktober 2020 organiseert publiq op negen verschillende locaties verspreid over heel Vlaanderen negen gratis events. Samen vormen ze de Roadtrip cultuureducatie en behandelen ze negen heel uiteenlopende thema's die raken aan het brede begrip cultuureducatie.
Kleinere musea spelen in Vlaanderen vandaag een bijzonder interessante rol. Het museum is een natuurlijke partner voor onder meer schoolgroepen, vrijwilligers en een waaier van verenigingen. Een zakelijke aanpak biedt een goede basis om gesprekken met het (lokale) bestuur te onderbouwen en het...
Samen met Cultuurloket richt Toerisme Vlaanderen twee infosessies in rond het strategisch en juridisch organiseren van uw gidsenwerking.
In dit webinar presenteren we u Lerarenkaart, het webplatform waarmee Vlaamse leraren het educatieve en culturele aanbod ontdekken.
In dit webinar presenteren we u Cultuurkuur, een platform van CANON Cultuurcel met educatieve culturele activiteiten, subsidiemogelijkheden voor scholen en culturele organisaties.
In dit webinar presenteren we u KlasCement, een ‘leermiddelennetwerk’ waarop leerkrachten en erfgoedorganisaties allerlei materiaal (lesvoorbereidingen, documenten …) delen, hun aanbod voorstellen en hun eigen schoolwebsites verrijken met mappen of thema’s van KlasCement.
Tijdens een – uiteraard – interactief webinar overlopen we de verschillende fases waaruit u een online bijeenkomst kunt opbouwen. We bekijken waar interactie mogelijk is.
Hebt u ervaring en inzichten in het leren met, over en door cultuur, maar bent u toch nog op zoek naar inhoudelijke verdieping? Dan is de expertopleiding Cultuur in de Spiegel van CANON Cultuurcel en het Departement CJM iets voor u.
Hoe zet u dat nu precies in de praktijk om, die ‘meerstemmigheid’? Hoe zorgt u ervoor dat uw organisatie, uw activiteiten, uw collecties en uw netwerk een echte weerspiegeling zijn van de diverse samenleving? Hoe doet u dat, ruimte geven aan die meerdere perspectieven?