FARO zet de komende tijd sterk in op onderwijs. Dat was u misschien al opgevallen met de Dag van de Cultuureducatie. Maar er is meer, want ook het komende Groot Onderhoud zal in het teken staan van onderwijs.
Wil u graag weten hoe een museum meerstemmiger kan worden? In een webinar op dinsdagvoormiddag 27 april zoeken FARO en het MAS naar antwoorden op deze uitdaging.
Het Fonds voor Cultuurmanagement van de Universiteit Antwerpen reikt opnieuw een prijs uit voor een doctoraatsstudie in het cultuurmanagement. Dit jaar slaat het Fonds de handen in elkaar met ENCATC.
Afgelopen weekend kreeg de ErfgoedApp een stevige update. Zo is de succesvolle app alvast helemaal klaar voor een nieuw seizoen, en voor Erfgoeddag, op 24 en 25 april. We zetten alle nieuwigheden voor u op een rij.
Bent u een professionele erfgoedwerker? Neem dan voor 30 april deel aan de nodenbevraging van FARO. Want hoe beter we uw wensen kennen, hoe beter we u kunnen helpen!
Participatie realiseren we bij uitstek door mensen te zien en te spreken. Maar hoe doen we dat vandaag? Zijn er digitale alternatieven? Vijf collega's uit het erfgoedveld lieten tijdens een livesessie zien wat er mogelijk is.
Deze collegagroep op 6 mei stelt zes projecten voor van de nieuwe (en derde) ronde van de inhaalbewegingen digitale collectieregistratie. Verder mag u ook nog een project van FOMU verwachten en een voorstelling van de nieuwe publiekdomeintool.
Bent u verantwoordelijk voor de educatieve werking van een museum, archief, erfgoedbibliotheek of erfgoedcel? Dan bereikt u via Erfgoedwijs.be voortaan tienduizenden leerkrachten in Vlaanderen!
Op 11 maart vond de Dag van de Cultuureducatie plaats. U was misschien een van de 700 deelnemers die we mochten verwelkomen? Ook wie er niet bij kon zijn, kan de dag nu opnieuw beleven.
De coronacrisis zorgde voor een boom aan digitale initiatieven als alternatief voor het museumbezoek. Maar de vraag is: hoe kunnen museumgidsen daar een rol in spelen? Daarom organiseert FARO een driedelige online inspiratiereeks over live digitaal gidsen.