Stel uzelf deze vraag: wat bent u met geweldige producten, als u er geen aansluiting mee vindt bij uw klanten, gebruikers of bezoekers? Die simpele vaststelling ligt mee aan de basis van het succes van allerhande marketingtechnieken in de wereld van de profit. Banken, verzekeringsmaatschappijen...
Vlaanderen heeft geweldige toeristische troeven. Hoog tijd om die ook in te zetten voor families door hen aan te trekken naar onze erfgoedmonumenten en -collecties. Een familievriendelijk aanbod uitwerken, dat doet u uiteraard niet in een vingerknip. Dat beseffen we. Maar het is wél een haalbare
Op initiatief van Toerisme Vlaanderen ondersteunde FARO samen met Herita het piloottraject Familievriendelijk erfgoed. Het traject liep van 2016 tot 2019, en het doel was om drie erfgoedsites/musea te versterken in hun familievriendelijke werking: het AfricaMuseum in Tervuren, het Museum voor Schone
Informatie aanbieden bij erfgoed was nog nooit zo eenvoudig. De ErfgoedApp maakt het voor meer dan 1.700 musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen en Brussel mogelijk om via de modernste technologie multimediale informatie aan te bieden aan hun bezoekers. In deze handleiding schetsen we de
In 2009 schreef Eric-Jan Keulemans van de Provincie Zeeland een referaat met de titel Optische illusie? Een onderzoek naar voorwaarden voor- en eisen van het bewaarbeleid van optische schijven. Keulemans onderzocht het bewaarbeleid voor optische schijven in Zeeland. Ook de vraag of optische schijven
De haalbaarheidsstudie, uitgevoerd door IBBT in 2010 in opdracht van het Departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media, onderzocht of het wenselijk en haalbaar is in technische en organisatorische termen om een horizontale, cross-sectorale metadata aggregator voor het digitaal cultureel erfgoed in