Crowdfunding – letterlijk ‘fondsen (funding) zoeken via het publiek (crowd)’ of publieksfinanciering is vandaag een laagdrempelige en participatieve manier om allerlei projecten financieel mogelijk te maken. Maar hoe begint u eraan? Welke projecten hebben kans op slagen? En wat zijn de eventuele...
Crowdfunding – letterlijk ‘fondsen (funding) zoeken via het publiek (crowd)’ of publieksfinanciering is vandaag een laagdrempelige en participatieve manier om allerlei projecten financieel mogelijk te maken. Maar hoe begint u eraan? Welke projecten hebben kans op slagen? En wat zijn de eventuele...
Op 22 oktober kunt u in de Ceremoniezaal Aula naar een interactief paneldebat waaraan ook FARO-directeur Olga Van Oost zal deelnemen. Dit debat zal de COVID-19-crisis als startpunt nemen voor een broodnodige discussie over de rol van wetenschap in de samenleving en specifiek over de relevantie en...
Sinds de coronacrisis zijn online vergaderen en lessen volgen bijna het nieuwe normaal geworden. Maar hoe zorgt u ervoor dat zo’n ‘webinar’ meer is dan eenrichtingsverkeer? Hoe komt u voorbij de powerpoint? Hoe betrekt u deelnemers actief bij uw verhaal? En hoe laat u hen ervaringen delen via een...
Benieuwd naar de mogelijke toepassingen van de uitwisseling van beelden en IIIF in uw organisatie? Dit najaar organiseert meemoo samen met de Vlaamse Kunstcollectie, Openbare Bibliotheek Brugge en UGent een online reeks ‘IIIF-Fridays’.
Uw activiteit bekendmaken bij een zo ruim mogelijk publiek? Makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan, vooral als u maar een klein budget hebt. Deze praktijkgerichte vorming biedt inzicht.
Uw activiteit bekendmaken bij een zo ruim mogelijk publiek? Makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan, vooral als u maar een klein budget hebt. Deze praktijkgerichte vorming biedt inzicht.
Uw activiteit bekendmaken bij een zo ruim mogelijk publiek? Makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan, vooral als u maar een klein budget hebt. Deze praktijkgerichte vorming biedt inzicht.
De ErfgoedApp van FARO wordt steeds populairder en gebruiksvriendelijker. U bent er zo mee weg. Als u overweegt om hem in te zetten in uw organisatie, kunt u best wel eerst deze workshop volgen.
Een optimale beleving in uw museum of attractie is cruciaal. Zo maakt u van uw bezoekers echte fans en verhoogt u de kans op een sterkere reputatie, verhoogde inkomsten en maatschappelijke meerwaarde.