Wil u helemaal mee zijn met wat er leeft in de brede vrijetijdssector op het vlak van communicatie, participatie en cultuureducatie? Neem dan deel aan het publiqForum.
Op 13 december 2021 presenteert UA-gastprofessor Avril Joffe (Head of Department of the Cultural Policy and Management, Wits School of Arts, South Africa) haar lopend onderzoek naar de informele culturele economie.
Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Tijdens deze praktijksessie leert u hoe u (nieuwe) educatieve materialen zoals werkbladen, workshops, video’s of lespakketten op Erfgoedwijs.be toevoegt, hoe u het bestaande aanbod op Erfgoedwijs.be actueel houdt en hoe u die specifiek voor Erfgoeddag in de kijker kunt houden.
Erfgoeddag 2022 wordt een heel bijzondere aflevering. Met de roepnaam Erfgoeddag maakt school! belicht Erfgoeddag het erfgoed van het schoolleven en -verleden. Deze editie zal evenwel anders zijn dan alle voorgaande. Op zondag 24 april vindt de ‘klassieke’ Erfgoeddag plaats, en verwachten we het
Een activiteitenpakket erfgoededucatie voor 2e en 3e graad secundair onderwijs. In dit erfgoedpakket bieden CANON Cultuurcel, FARO en De Veerman online vijf activiteiten voor jongeren van de 2e en 3e graad secundair onderwijs. Het pakket sluit aan op de nieuwe eindtermen rond historisch bewustzijn
Erfgoed is overal, en erfgoed maakt nieuwsgierig. U kunt er heel veel kanten mee uit. De grote vraag is dan: hoe begint u er heel concreet aan? Hoe doet u dat, een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten?
De digitale scheurkalender Erfgoed: steengoed! is een uiterst speelse en toegankelijke manier voor leerkrachten van het lager onderwijs om kinderen te laten proeven van cultureel erfgoed. De scheurkalender is geen lespakket of les maar kan ingezet worden als digitaal tussendoortje in de klas. De
Van documenten kan je leren. Dat is, in het kort, het uitgangspunt van de werkgroep LeerDok. LeerDok werd opgericht door medewerkers van de erfgoedorganisaties Amsab-ISG, AMVB, ADVN, FARO, FelixArchief, de Koninklijke Bibliotheek van België en Letterenhuis. Zij zijn ervan overtuigd dat archieven