Tien jaar na de eerste veldtekening cultuureducatie brengt het HIVA - KU Leuven de sector cultuureducatie opnieuw in kaart.
Wilt u een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten? Na deze opleiding kunt u uw eigen klas- of erfgoedpraktijk verrijken met innovatieve en creatieve erfgoedactiviteiten voor kinderen en jongeren.
Onzekere tijden vragen om een nieuwe aanpak bij het organiseren van uw erfgoedactiviteiten. Naar aanleiding van Erfgoeddag op 24 en 25 april 2021, organiseert FARO een reeks digitale inspiratiesessies.
Ongetwijfeld dromen de communicatiewerkers van talloze erfgoedinstellingen ervan om de krachten te bundelen met de media. De pas geopende tentoonstelling 'Asjemenou! De Nederlandse populaire cultuur in 100 voorwerpen' toont dat die samenwerking ook anders kan.
In maart berichtte De Standaard over roofkunst in de collectie van KBR. Eind vorig jaar gaf journalist Geert Sels een lezing over het onderwerp bij FARO. Kon u er toen niet bij zijn? Dan volgen nu twee herkansingen.
Wil u als museum tijdens rondleidingen en educatieve programma's (nog meer) de dialoog met bezoekers aangaan? En hoe zorgt u ervoor dat bezoekers meer begrip hebben voor wat ‘onbekend’ of ‘anders’ is? Of nog, hoe moedigt u hen aan hun denkbeelden te nuanceren? Kortom, wil u als museum een...
Op 1 december vindt de tiende editie van het Groot Onderhoud plaats. Dan zetten we het spotlicht op het lokale en bovenlokale erfgoed, onder de titel 'Diepgeworteld, breedvertakt'.
Al ruim 600 jaar lang ligt er in Brussel een schat verborgen. Aan dat eeuwenlange schoonheidsslaapje komt nu een einde met het nieuwe KBR museum.
Op 2 oktober organiseren het Departement CJM, het Kenniscentrum Cultuur- en Mediaparticipatie en FARO een webinar over de voorbije publieksbevraging in twaalf Vlaamse musea. De onderzoekers presenteren de voornaamste resultaten en beantwoorden al uw vragen.
Dit schooljaar wordt er in het onderwijs gewerkt met vier mogelijke pandemieniveaus. Op 1 september startten alle scholen in code geel, wat betekent dat alle kinderen en jongeren naar school mogen. Maar hoe zit het met activiteiten buiten de schoolmuren?