Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Op 16 november organiseren de TRACKS-partners een ontmoetingsmoment voor kunstenaars en kunstenorganisaties over archiefzorg. Schrijf u nu in.
Dinsdag 5 september belooft een bruisende dosis inspiratie te brengen: schrijf u nog snel in voor de inspiratiedag over podiumtechnisch erfgoed in de Stadsschouwburg van Brugge.
Het nieuwe lerend netwerk geeft zuurstof en inspiratie aan zorgverleners en erfgoedwerkers om te werken rond cultureel erfgoed in de context van zorg en welzijn. Hebt u interesse om deel uit te maken van deze groep?
Dit weekend zwaaien de poorten van het vernieuwde Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen (KMSKA) weer open. Elf jaar bouwen en renoveren was er nodig om het museum aan de hedendaagse normen en verwachtingen aan te passen.
Een gloednieuw dossier op de Erfgoedwijzer helpt u op weg om het vrijwilligersbeleid in uw erfgoedorganisatie vorm te geven. U vindt er methodieken, tips en praktijkvoorbeelden op maat van de cultureel-erfgoedsector.
Van object handling over reminiscentie en storytelling tot maken en doen: in een nieuwe reeks van vijf interactieve workshops leert u deze methodieken actief toe te passen in uw erfgoedpraktijk. En er volgt nog meer.
In het najaar van 2021 gaf de Vlaamse overheid de aftrap voor het Verenigingsloket, een digitaal loket waar verenigingen alle aanvragen op de juiste plek en slechts eenmaal moeten indienen. De initiatiefnemers vragen nu uw input.
Van 27 februari tot 6 maart 2022 is het opnieuw Week van de Vrijwilliger. Een mooie gelegenheid om ook alle erfgoedvrijwilligers in de bloemetjes te zetten. Bijzonder aan deze editie is de samenwerking met Radio 2, voor de campagne 'Wéldoeners'.