Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Wie meent dat stripverhalen niet tot de literatuur behoren? Het decembernummer 2024 van het literair-historische tijdschrift Zacht Lawijd is volledig gewijd aan de 9e kunst. En het mooie is: u kunt meeschrijven!
Onder het motto ‘De toekomst is nu’ verkennen we op het Groot Onderhoud, op 30 mei 2024, mogelijkheden om onze erfgoedwerking verder te verduurzamen.
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
23 april is het Wereldboekendag, dé dag bij uitstek om Vlaanderenleestdag te organiseren. En dat leesplezier voor iedereen is weggelegd, bewijst de verhalenbundel 'Verhalen om samen te lezen'.
Erfgoeddag alleen voor de oudere generaties? Think again! Ook voor jongeren valt er meer te beleven dan u denkt. Veel jongerenverenigingen organiseren activiteiten die zullen verrassen. Dus waarom niet een dagje uit met vrienden?
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.
Reeks digitale, interactieve inspiratiesessies over vier verschillende thema’s, boordevol praktische tips en voorbeelden om mee aan de slag te gaan, en een hands-onworkshop in de ‘kapelletjesmaand’ mei
De verkiezingskoorts stijgt. Met het oog op de verkiezingen in juni zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten opnieuw de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.