Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Op het Groot Onderhoud staan we stil bij het Cultuurpact en de relatie tot andere kaders, zoals de code van Goed Bestuur. Maar waar komt het Cultuurpact vandaan? En waarom ervaren cultuur- en erfgoedwerkers het als een probleem?
Hoe kunnen musea hun toegankelijkheid verbeteren voor mensen met psychische uitdagingen? Museum Dr. Guislain en Thomas More Onderzoek namen deel aan het Erasmus+ MindTour project. Ontdek op 6 juni de resultaten!
Wie meent dat stripverhalen niet tot de literatuur behoren? Het decembernummer 2024 van het literair-historische tijdschrift Zacht Lawijd is volledig gewijd aan de 9e kunst. En het mooie is: u kunt meeschrijven!
Leerlingen van de lagere school ontdekten tijdens een vipactiviteit van Erfgoedcel Denderland de expo Kunst op Voorschrift. Tegelijkertijd maakten ze kennis met de werking van het psychiatrisch centrum Ariadne.
Het Europese CHARTER-project, dat een toekomstbestendige brug wil slaan tussen het onderwijs en de erfgoedsector, strijkt op 19 juni neer in Rotterdam. U bent van harte welkom om met ons mee te denken.
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.
Het nieuwe nummer in de reeks ‘Cahiers Politiestudies’ belicht een wat onderbelicht thema. Met deze publicatie wordt dit deels rechtgezet.
Werkt u in de zorg/welzijn of erfgoedsector? Zoekt u handvaten om met erfgoed aan de slag te gaan? Laat u inspireren door de ervaringen van deelnemers, medewerkers en kunstenaars.
Erfgoeddag alleen voor de oudere generaties? Think again! Ook voor jongeren valt er meer te beleven dan u denkt. Veel jongerenverenigingen organiseren activiteiten die zullen verrassen. Dus waarom niet een dagje uit met vrienden?