Interesse? Stuur ten laatste op 4 augustus 2024 je cv en motivatiebrief per e-mail naar vacature@histories.be met een duidelijke vermelding van ‘kandidatuur BIS communicatie’. Het is belangrijk dat je in deze brief duidelijk maakt wat jouw verwachtingen zijn van de stage, welke vaardigheden je wil...
Hoe kunnen we data zo persistent en open mogelijk delen terwijl we gemeenschappen, groepen en individuen daarbij centraal plaatsen? Hoe combineren we FAIR- en CARE-principes? En hoe zorgen we dat dit zich vertaalt in concrete acties?
Erfgoed is overal, en erfgoed maakt nieuwsgierig. U kunt er heel veel kanten mee uit. De grote vraag is dan: hoe begint u er heel concreet aan? Hoe doet u dat, een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten?
Tijdens deze opleiding krijgt u de belangrijkste inzichten aangereikt die niet alleen de voordelen van marketing voor de cultuur-, social-profit- of non-profitsector aantonen, maar ook hands-on aanbevelingen die meteen te implementeren zijn.
Jeugdbewegingen in Vlaanderen, de Sint-Leonardusprocessie van Zoutleeuw, de Hanswijkprocessie in Mechelen en de Sint-Hubertusprocessie in Elewijt zijn nu officieel erkend als immaterieel erfgoed.
Hoe ziet het communicatiewerk in de socialprofitsector eruit? Hoeveel en welke communicatiemensen werken er? En met welke uitdagingen kampen ze? In 2021 onderzocht Kortom de communicatie-aanpak bij organisaties uit de social profit. Dit jaar herhalen ze het onderzoek.
Strips en graphic novels lijken zich uitstekend te lenen voor het vertolken van oorlogservaringen en de impact daarvan op het leven van mensen. De redactie van WO2 Onderzoek uitgelicht zocht uit waarom dat zo is.
Bokrijk werkte mee aan een samenleestraject dat FARO met enkele erfgoedpartners realiseerde. Tijdens de Erfgoedweken trokken ze op pad naar OKAN- en Ligoklassen om samen het verhaal 'Een thuis voor Magda' te lezen.
Iedereen die processies en hun erfgoed ‘op handen draagt’ is van harte welkom op deze netwerkdag.
Stadsmuseum Lier zocht in aanloop naar de Erfgoedweken uit met welke partners het zijn verhaal zou kunnen delen met het publiek. Een eerste samenwerking met SAAMO toont meteen hoe het museum zijn blik (en die van jongeren) wil verruimen.