Doe mee aan de enquête over communicatie in de social profit
Hoe ziet het communicatiewerk in de socialprofitsector eruit? Hoeveel en welke communicatiemensen werken er? En met welke uitdagingen kampen ze? In 2021 onderzocht Kortom de communicatie-aanpak bij organisaties uit de social profit. Dit jaar herhalen ze het onderzoek.
Kortom is de vereniging voor overheids- en socialprofitcommunicatie. Als onafhankelijke vereniging brengt ze meer dan 1.400 communicatieprofessionals samen die werken in overheids- en socialprofitorganisaties. FARO werkt graag en geregeld samen met Kortom, onder meer voor de organisatie van de Basiscursus communicatie. Omdat de resultaten van deze enquête ook relevant zijn voor onze communicatiekoers (en -aanbod), vragen we u vriendelijk en met aandrang om deze enquête in te vullen.
Benchmark met de brede(re) sector
Kortom-onderzoekers Eric Goubin en Sarah Somers leggen de communicatie-aanpak bij kleine én grote socialprofitorganisaties onder de scanner. Daarvoor hebben ze uw hulp nodig! Bent u communicatiemedewerker of -verantwoordelijke in de social profit (dus niet bij een bedrijf of bij een overheid)? Neem dan even deel aan de enquête. Het duurt hooguit een kwartier.
Zo helpt u ons om zicht te krijgen op hoe het communicatiewerk georganiseerd is in de social profit. De bevindingen maken we dit najaar bekend. We maken meteen ook de vergelijking met de vorige editie van de social profit communicatiescan. Zo krijgt u zicht op waar u zelf staat in het communicatievak én vatten we goed wat er beweegt in de sector.
Afbeelding: Sandwichman aangevallen door twee honden, anoniem, ca. 1850 - ca. 1900. Publiek domein via Rijksstudio.