Krijg een unieke inkijk in de grootschalige restauratiecampagne van Bokrijk.
Het Departement Cultuur, Jeugd en Media vertelt u op deze contactdagen, georganiseerd in Leuven, Brussel of Brugge alles over de vernieuwde regelgeving inzake Topstukken.
De volgende internationale bijeenkomst van de Section for Business Archives (SBA) vindt plaats in Warschau, Polen van 22 tot 24 september.
Dit nieuwe VVBAD-congres gaat over de impact van data, informatie en kennis op een organisatie en richt zich tot de brede waaier van professionals in profit, non-profit en overheid, die hiervoor instaan.
' This is not a Game ' is een bordspel waarbij leerlingen zich inleven in het verhaal van een vluchteling. Ze doen dit aan de hand van verhaalkaarten en doe-opdrachten die het verhaal vertellen van 14 vluchtelingen, die leefden tussen de middeleeuwen en het heden. Zo krijgen kinderen en jongeren...
Werkt u samen met jongeren? Als leerkracht of begeleider in een culturele vereniging? Dan is 'Next Generation, Please' beslist iets voor u. In 2015-2016 vond in BOZAR de eerste editie van ‘Next Generation, Please’ plaats, een project dat jongeren ertoe aanzet bewuste, creatieve burgers te worden die...
Informatie aan Zee, het congres voor de informatieprofessional georganiseerd door VVBAD, gooit de deuren open. Alles wat u als informatieprofessional aanbelangt, kan aan bod komen, zolang het inspireert, innovatief is, intersectoraal of interactief. Stuur uw voorstel in vóór 30 januari 2017 of...
Het Openluchtmuseum Bokrijk zit met 'bokrijk brandmerkt' (BKRK) volop in een vernieuwingsproces. In het verlengde van dit project kreeg nu ook de Speelschuur een volledige make-over. Bureau De Gouden Liniaal en vormgeefster Linde Hermans tekenden een eigentijdse architectuur en vormgeving uit voor...
Podiumkunsten zijn per definitie vluchtig. Hoewel een audiovisuele opname de authentieke ervaring van publiek en spelers niet kan vervangen, is het vaak het enige dat rest om de voorstelling te herbeleven, in de toekomst te hernemen, te bestuderen of nadien nog te verspreiden voor promotionele of...
Vanaf vandaag tot 27 augustus voeren de Brusselse musea een hele zomer lang promotie voor hun permanente collecties. Onder de noemer #100Masters zetten ze gedurende 100 dagen 100 topstukken in de kijker via tal van rondleidingen, familieparcours en speed dates. De campagne wordt ondersteund door een...