Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Op deze studiedag ontdekt u de succesfactoren die bijdragen aan het succes van toegankelijke erfgoedprojecten. Experts delen hun inzichten en verhelderen ze met boeiende cases.
Op de YOUCA Action Day, op 17 oktober, maken meer dan 15.000 leerlingen over heel Vlaanderen en Brussel een dag de werkvloer onveilig. Hun loon, 60 euro, schenken ze aan sterke jongerenprojecten wereldwijd. Doet u mee?
Hoe kunnen musea hun toegankelijkheid verbeteren voor mensen met psychische uitdagingen? Museum Dr. Guislain en Thomas More Onderzoek namen deel aan het Erasmus+ MindTour project. Ontdek op 6 juni de resultaten!
Vanaf oktober kunt u weer deelnemen aan de reeks In Goede Handen, de basisvorming over behoud en beheer, die FARO in samenwerking met verschillende partners en gastinstellingen organiseert.
Op 14 mei 1954, precies 70 jaar geleden, nam de algemene vergadering van Unesco het 'Verdrag inzake Bescherming van Culturele Goederen in geval van een Gewapend Conflict' aan.
Leerlingen van de lagere school ontdekten tijdens een vipactiviteit van Erfgoedcel Denderland de expo Kunst op Voorschrift. Tegelijkertijd maakten ze kennis met de werking van het psychiatrisch centrum Ariadne.
Erfgoedweken – editie 2024 zit erop! Bedankt aan iedereen die in gesprek ging met het jonge publiek als Erfgoedklasbak of viporganisator. Onderzoekt u mee welke impact we hadden? Laat zeker van u horen.
Game On! Erfgoeddag 2025 daagt u uit: durf te spelen, betreed het speelveld van ons erfgoed en ontdek nieuwe en oude verhalen. Het is tijd voor actie, blijf dus niet aan de zijlijn.