Hier huist traditie: Erfgoedcel TERF reikt waardelabel uit aan generatiebedrijven

Een label voor generatiebedrijven

Vorig jaar startte Erfgoedcel TERF met het project Generatiebedrijven, waarin op zoek werd gegaan naar bedrijven die al minimum drie generaties in handen zijn van dezelfde familie. In de regio werden 36 bedrijven geïnterviewd, gaande van grote bedrijven met 300 werknemers tot kleine tweemanszaken.

Een eerste neerslag van deze boeiende verhalen is te lezen op de Erfgoedbank Midwest. In december verschijnt het boek over deze generatiebedrijven. Hierin worden alle verhalen gebundeld en aangevuld met prachtig fotomateriaal. Deze publicatie is een mooie weergave van alles wat een generatiebedrijf zo typerend maakt: doorzettingsvermogen, innovatie, grenzeloos ondernemerschap en een lange familiale traditie.

Om deze kwaliteiten nog eens extra in de schijnwerpers te plaatsen, ontwikkelde de erfgoedcel een waardelabel ‘generatiebedrijven’. De baseline van het label vat het project perfect samen 'Hier huist traditie. Al generaties lang.' Elk bedrijf kreeg een houten A3-canvas met een gepersonaliseerde foto. Afgelopen weken gingen de schepenen van cultuur en economie op stap om deze waardelabels persoonlijk uit te reiken aan de generatiebedrijven in hun stad of gemeente.

Meer informatie vindt u op de website van Erfgoedcel TERF.

Gregory Vercauteren