Op 4 mei werden de winnaars van de European Museum of the Year Award (EMYA) 2024 bekendgemaakt. Zes van de vijftig genomineerde musea werden onderscheiden in verschillende categorieën. Het KMSKA ontving een speciale eervolle vermelding van de jury.
Het Europese CHARTER-project, dat een toekomstbestendige brug wil slaan tussen het onderwijs en de erfgoedsector, strijkt op 19 juni neer in Rotterdam. U bent van harte welkom om met ons mee te denken.
Interesse? De uitgebreide functiebeschrijving en de selectieprocedure vind je in de aanwervingsbrochure . Als je je kandidaat wil stellen voor deze functie, solliciteer dan uiterlijk op zondag 2 juni 2024 via de website van M Leuven . Je kandidatuur komt enkel in aanmerking als: je alle gevraagde...
Hoe verloopt de selectie? Screening: we evalueren de schriftelijke sollicitaties Sollicitatiegesprekken met (computer)proef. Enkel voor de 10 beste kandidaten, op maandag 3 en dinsdag 4 juni 2024. Interesse? Jouw sollicitatiebrief en cv waarin je duidelijk je troeven voor deze functie aangeeft, kan...
De nieuwe update van de ErfgoedApp bevat enkele verbeteringen die FARO in nauw overleg met onze creatieve community van makers realiseerde. Lees hier wat de ErfgoedApp deze keer voor u in petto heeft.
Game On! Erfgoeddag 2025 daagt u uit: durf te spelen, betreed het speelveld van ons erfgoed en ontdek nieuwe en oude verhalen. Het is tijd voor actie, blijf dus niet aan de zijlijn.
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.
De Unesco-trefdag is dé jaarlijkse ontmoetingsdag in Vlaanderen voor iedereen met interesse en inzet voor Unesco en alle Unesco-conventies, -programma's en -activiteiten.
Een gloednieuw kader voor cultuur- en kunsteducatie - dat is de uitkomst van de UNESCO wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in dat kader? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?