Naar aanleiding van 20 jaar Cultuurmanagement organiseert het Fonds voor Cultuurmanagement in samenwerking met deBuren en Cultuurloket een digitaal congres in het teken van de herziene bestuurscode Cultuur en de toepassing ervan.
Crowdfunding – letterlijk ‘fondsen (funding) zoeken via het publiek (crowd)’ of publieksfinanciering is vandaag een laagdrempelige en participatieve manier om allerlei projecten financieel mogelijk te maken. Maar hoe begint u eraan?
Op 2, 3 en 4 december vindt de eerste editie plaats van 'De Zaak Cultuur', een reeks van drie online sessies met inspirerende voorbeelden, prikkelende vragen en ook (veel) debat.
Uw activiteit bekendmaken bij een zo ruim mogelijk publiek? Makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan, vooral als u maar een klein budget hebt. Deze praktijkgerichte vorming biedt inzicht.
In deze interactieve infosessie krijgt u een introductie in het auteursrecht, in het bijzonder de onderdelen ervan die relevant zijn voor erfgoedorganisaties. Met bijzondere aandacht voor nieuwe ontwikkelingen.
Kent u Erfgoeddoel al? 32 ‘goede doelen’ uit de cultureel-erfgoedsector dingen hiermee naar de belangstelling en de steun van de burger. De campagne is niet nieuw. Naar aanleiding van Erfgoeddag 2015 met het thema Erf! zette FARO deze campagne op de sporen, met een filmpje, een website en een
Hoe pakt u als culturele organisatie of instelling een adequate fondsenwerving aan? Een online verslag van Patrick Verstuyft over het driedelig colloquium ‘Geven voor erfgoed en cultuur in België’. Een initiatief van FARO en de Koning Boudewijnstichting.
Informatie aanbieden bij erfgoed was nog nooit zo eenvoudig. De ErfgoedApp maakt het voor meer dan 1.700 musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen en Brussel mogelijk om via de modernste technologie multimediale informatie aan te bieden aan hun bezoekers. In deze handleiding schetsen we de
Deze tekst maakt u vertrouwd met de basisconcepten van publieksonderzoek en staat stil bij de keuzes, mogelijkheden en obstakels die u hierbij kan ondervinden.
Dit werkboekje gaat over het opzetten van een intern vormingsbeleid. Ons uitgangspunt is de vraag hoe u medewerkers binnen een organisatie kan ondersteunen om hun kennis en hun kunde te versterken. Of, anders geformuleerd, hoe zij alle kansen krijgen om bij te leren en zich verder te ontwikkelen. En