Om u meteen aan het werk te zetten met alle opgedane kennis tijdens de basisopleiding 'Communicatie 2021', krijgt u de opdracht om een communicatie(beleids)plan uit te werken.
Tijdens deze opleidingsdag krijgt u twee thema's voorgeschoteld die u meteen in de praktijk kunt toepassen.
Tijdens deze opleidingsdag krijgt u twee thema's voorgeschoteld die ervoor zorgen dat u impact kan maken met uw communicatie.
Om het communicatiebeleid in de praktijk te brengen vormt een communicatieplan een belangrijke basis en een handig werkinstrument. Eric Goubin vertelt hoe u stapsgewijs een communicatieplan opstelt.
Met een doordacht communicatiebeleid schiet u beter uit de startblokken. Daarom schetst Eric Goubin u op deze eerste dag van de basisopleiding 'Communicatie voor cultureel-erfgoedorganisaties' het denkkader voor de opbouw van zo'n beleid.
De basisopleiding Communicatie voor cultureel-erfgoedorganisaties is dé vijfdaagse basisopleiding voor elke startende communicatiemedewerker van een cultureel-erfgoedorganisatie.
Als gevolg van steeds toenemende zorgvragen en nieuwe uitdagingen zoekt de zorg- en welzijnssector naar ondersteuning en samenwerking met andere partners in de maatschappij. Voor de cultureel-erfgoedsector vormt deze evolutie een uitgelezen kans om bruggen te slaan naar andere sectoren om zo een...
In 2015 organiseerde FARO een kleine workshop over erfgoed en dementie. Dit groeide gestaag maar zeker uit tot de publicatie- en vormingsreeksen Erfgoed en dementie (2015), Meer dan Erfgoed. Erfgoedcollecties, gezondheid en welzijn (2016) en Hoe creëer je een autismevriendelijk museum? (2017)...
Mensen met autisme ondervinden vaak nog moeilijkheden om volwaardig deel te nemen aan onze samenleving. Om hieraan tegemoet te komen lanceerde de Vlaamse Regering begin 2017 een Austismeplan dat als een van de hoofddoelstellingen het verhogen van de participatiekansen voor mensen met autisme heeft...
Een succesvolle geefcultuur is het resultaat van het samenspel van drie, op elkaar inwerkende elementen: een stimulerend overheidsbeleid, een adequate fondsenwervingspraktijk én gemotiveerde gevers. Wie over een goed inzicht beschikt over elk van deze drie elementen, heeft de sleutel in handen om...