Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Op 11 december organiseert het onderzoeksproject 'Science at the Fair' van de Universiteit Antwerpen een seminarie over mondelinge geschiedenis in circus- en kermisgemeenschappen, gevolgd door een filmvertoning.
Deze studiedag, een organisatie van het Industriemuseum i.s.m. ETWIE, wordt georganiseerd als afsluiter van de digitale inhaalbeweging ‘Inzoomen op industrieel erfgoed in België’.
Gedurende vijf weken leert u (opnieuw) kijken naar de potentie en de maatschappelijke, creatieve en economische waarde van uw organisatie. U werkt deze potenties uit én verbindt ze met uw persoonlijke visie.
Wilt u graag meer weten over het beleid rond immaterieel erfgoed? Bent u geïnteresseerd in wat immaterieel erfgoed voor u en uw (collectiebeherende) organisatie kan betekenen? Dan is deze basiscursus iets voor u!
Wilt u zich graag nog verdiepen in hoe u best omgaat met uw huidige gidsenploeg? Volg dan de workshops Kwaliteit in gidsenwerking.
Dit verslag van het FARO-webinar op 21 september 2021, geeft een blik op drie praktijken van live digitaal gidsen: Caroline Daemen en Tamara Ingels (Argus): zij verzorgen digitale activiteiten voor blinde en slechtziende personen en ook ziende deelnemers, en zij werken onder meer aan de hand van
Participatie realiseren we bij uitstek door mensen te zien en te spreken. Ontmoeting is zó cruciaal. Maar hoe doen we dat in tijden van corona? Deze livesessie op 16 maart was opgebouwd aan de hand van volgende vragen: Participatie in coronatijden: wat is op dat vlak gebeurd het afgelopen jaar? Wat