Met de lessen van de crisis in het achterhoofd kijkt DEN van 31 mei tot en met 4 juni vooruit naar een nieuwe toekomst voor cultuur. Een toekomst waarin digitaal en analoog, online en offline elkaar versterken en aanvullen.
Wil u uw collectie(s) waarderen maar weet u niet waar te beginnen? Dan biedt deze basiscursus u de ideale start. We leren u de kneepjes van het vak voor het waarderen op objectniveau.
Om u meteen aan het werk te zetten met alle opgedane kennis tijdens de basisopleiding 'Communicatie 2021', krijgt u de opdracht om een communicatie(beleids)plan uit te werken.
Tijdens deze opleidingsdag krijgt u twee thema's voorgeschoteld die u meteen in de praktijk kunt toepassen.
In juni 2021 organiseert het RISE-netwerk zijn eerste conferentie over opkomende technologieën en de digitale transformatie van musea en erfgoedlocaties.
Geregeld ontvangt Stripgids vragen van verzamelaars en stripmakers over hoe ze met hun (oud) materiaal moeten omgaan. Hoe ze het moeten bewaren, en of ze hun e-mails toch niet beter kunnen afdrukken? Dat bracht de organisatie op het idee om een leidraad samen te stellen die op deze en andere vragen
Waarderen is het proces van onderzoeken, begrijpen en vastleggen van verschillende erfgoedwaarden op een rationele en gestructureerde wijze, samen met interne en externe belanghebbenden en belangstellenden. Een waardering van cultureel erfgoed is een participatief proces en vormt de basis voor een
220 steden en gemeenten in Vlaanderen planten op 11 november 2018 een vredesboom. Ze doen dat niet zomaar, want op die dag worden de vier herdenkingsjaren rond 100 jaar Eerste Wereldoorlog officieel afgesloten. FARO is een van de partners in dit bijzondere project. Ruim 220 lokale besturen zijn
Deze brochure helpt u op weg om uw lokaal erfgoedbeleid (verder) te ontwikkelen. Ze is gratis, digitaal en helemaal op maat van lokale besturen. Na het lezen van de brochure heeft u een goed idee over wat erfgoed is, hoe u het op de lokale beleidsagenda kunt zetten, hoe u een beleidsvisie voor
Onder de verzamelnaam ‘Buurten met erfgoed’ organiseerden tal van scholen, verspreid over uiteenlopende gemeenten, verschillende activiteiten voor hun leerlingen rondom het lokale erfgoed aanwezig in de schoolbuurt. Ze deden dat vanuit de overtuiging dat het leren kennen en begrijpen van de wereld