De zomer is in aantocht − heerlijk! − en dat betekent dat u opnieuw kunt meedoen met Wiki loves Heritage. Een fotowedstrijd met als doel om het erfgoed dat we rijk zijn meer onder de aandacht te brengen.
FARO, LOCUS en VVSG sloegen begin 2013 de handen in elkaar voor een traject over intergemeentelijke samenwerking binnen cultuur en erfgoed. Met dit traject wilden we een aantal instrumenten en concrete tips meegeven om de meerwaarde en de slagkracht van uw intergemeentelijk samenwerkingsverband te...
De provincie West-Vlaanderen en het In Flanders Fields Museum (IFFM) hebben de handen in elkaar geslagen voor De Namenlijst. Dit project wil komen tot een overzicht van alle dodelijke slachtoffers die gelinkt zijn aan de Eerste Wereldoorlog in België.
Op donderdag 29 november bracht de conferentie 'Erfgoed & Games: Level 2' een aantal (internationale) best practices in stelling. Het volledige programma kan u hier nalezen. De presentaties zijn beschikbaar als slidecast (presentatie of podcast).
Ontdek heel wat inspirerende voorbeelden van erfgoedgames tijden de conferentie 'Erfgoed & Games: Level2' op 29 november bij FARO. Tijdens deze tweede conferentie, opvolger van de succesvolle editie in 2008, brengen we heel wat inspirerende voorbeelden naar Brussel.
Het Nederlandse Rijksmuseum biedt sinds november 2011 zo'n 111.000 objecten vrij aan als open data. Het gaat om metadata en hogeresolutiebeelden (300 dpi) waaruit blijkt dat men duidelijk kiest voor kwaliteit en waardoor applicatieontwikkelaars met deze data zeer kwalitatieve apps kunnen bouwen.
Tussen 28 februari en 3 mei 2012 organiseerden FARO en het projectsecretariaat ‘100 jaar Groote Oorlog’ in de vijf provincies een reeks workshops 'Het dagelijks leven tijdens de Eerste Wereldoorlog. 100 jaar Groote Oorlog (2014-2018)'. De klemtoon van de workshops lag op het dagelijks leven in bezet...
Vorige week werd in de Gentse Vooruit het onderzoeksrapport Apestaartjaren 4 voorgesteld. Dit onderzoek over nieuwe media bij kinderen en jongeren bevroeg van oktober 2011 tot april 2012 286 kinderen (9-12 jaar) en 1.495 jongeren (12-18 jaar) over hun mediabezit, mediagebruik en attitudes tegenover...
FAROnet in een nieuw kleedjeFAROnet trekt 100% de kaart van het responsive design. Hierdoor past FAROnet zich aan aan het medium waarop u de website bekijkt. Ook wie werkt via een gsm of tablet geniet zo van een optimale surfervaring. Een andere nieuwigheid in het ontwerp zijn de grote foto’s die...