Op dinsdag 11 en woensdag 12 juni organiseert FARO twee workshops over intersectionaliteit in de erfgoedpraktijk. Samen met Setareh Noorani (Nieuwe Instituut, NL) gaan we actief aan de slag. Schrijf u snel in, de plaatsen zijn beperkt!
Interesse? Stuur je sollicitatie ten laatste op 19 mei 2024, inclusief sollicitatieformulier, motivatiebrief, cv met foto, kopie van het vereiste diploma en rijbewijs: Per post naar het college van burgemeester en schepenen of naar de personeelsdienst op Maastrichterstraat 10 te 3700 Tongeren. Per e...
Erfgoedweken – editie 2024 zit erop! Bedankt aan iedereen die in gesprek ging met het jonge publiek als Erfgoedklasbak of viporganisator. Onderzoekt u mee welke impact we hadden? Laat zeker van u horen.
Is deze vacature jou op het lijf geschreven? Wacht niet langer en stel je vandaag nog kandidaat! Solliciteer nu . Nieuwsgierig geworden? Download het selectiereglement voor meer informatie en kom alles te weten over de job, de organisatie en selectieprocedure.
Game On! Erfgoeddag 2025 daagt u uit: durf te spelen, betreed het speelveld van ons erfgoed en ontdek nieuwe en oude verhalen. Het is tijd voor actie, blijf dus niet aan de zijlijn.
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.
De Unesco-trefdag is dé jaarlijkse ontmoetingsdag in Vlaanderen voor iedereen met interesse en inzet voor Unesco en alle Unesco-conventies, -programma's en -activiteiten.
Een gloednieuw kader voor cultuur- en kunsteducatie - dat is de uitkomst van de UNESCO wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in dat kader? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?
In deze vorming krijgt u inzicht in de dagelijkse leefwereld van mensen in armoede, verbreden hun kennis over een gedragen visie op armoede - en kansengroepen - en reflecteert u over uw eigen praktijk.