Op 10 februari organiseert het Fonds voor Cultuurmanagement i.s.m. FARO en Kunstenpunt een digitale masterclass met de laureaten van de scriptieprijs.
Wil uw cultuurorganisatie inzetten op (een groter) bereik van een jong, divers publiek én bent u op zoek naar uitwisseling met collega’s over dit thema? Dan is deze expeditie iets voor u!
Mediawijs neemt de organisatie van Dig It Up over van Cultuurconnect, zodat u ook in 2021 nieuwe vormen van digitale cultuureducatie kan ontdekken. Centraal staat dit jaar cultuureducatie voor jongeren en kinderen.
Van 28 tot en met 30 januari 2021 vindt ACMC 2021 plaats, de Arts & Cultural Management Conference. Het event verloopt volledig digitaal.
Wilt u een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten? Na deze opleiding kunt u uw eigen klas- of erfgoedpraktijk verrijken met innovatieve en creatieve erfgoedactiviteiten voor kinderen en jongeren.
Tweedaags symposium over toegankelijkheid, georganiseerd in Dublin (Ierland). Dit event, georganiseerd door Arts & Disability Ireland in samenwerking met The John F. Kennedy Center for the Performing Arts Office of VSA and Accessibility, biedt professionals uit cultureel-erfgoedinstellingen de kans...
Van 23 april tot 6 oktober 2019 liep in Red Star Line Museum de expo Rootszoekers. Die presenteerde het verhaal van mensen die op zoek gingen naar hun eigen – voordien ongekende – geschiedenis. Want als er geen sporen meer zijn, hoe breng je dan je eigen stamboom in beeld? Hoe evolueren je
Vlaanderen heeft geweldige toeristische troeven. Hoog tijd om die ook in te zetten voor families door hen aan te trekken naar onze erfgoedmonumenten en -collecties. Een familievriendelijk aanbod uitwerken, dat doet u uiteraard niet in een vingerknip. Dat beseffen we. Maar het is wél een haalbare
In deze interactieve infosessie krijgt u een introductie in het auteursrecht, in het bijzonder de onderdelen ervan die relevant zijn voor erfgoedorganisaties. Met bijzondere aandacht voor nieuwe ontwikkelingen.
Kent u Erfgoeddoel al? 32 ‘goede doelen’ uit de cultureel-erfgoedsector dingen hiermee naar de belangstelling en de steun van de burger. De campagne is niet nieuw. Naar aanleiding van Erfgoeddag 2015 met het thema Erf! zette FARO deze campagne op de sporen, met een filmpje, een website en een