Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Water is van onschatbare waarde. De Week van het Water is daarom het geknipte moment om het waterrijke erfgoed in Vlaanderen in de kijker te plaatsen: hoe draagt het bij aan een meer ecologische samenleving?
Op 30 en 31 maart vindt het Ambacht in Beeld Festival plaats in Brussel. U maakt er kennis met verschillende ambachten, en steekt er de handen uit de mouwen.
Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Hoe brengt u archiefmateriaal tot leven voor jongeren die opgroeien in een sterke beeldcultuur? Stadsarchief Mechelen deed ervaring op en ontvangt tijdens Erfgoedweken een reeks schoolklassen met eigen documentaires.
Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
De 17e-eeuwse Franse filosoof Nicolas Boileau wist het al: 'Du choc des idéés jaillit la lumière'. Om de drie maanden krijgt u een shot ideeën via faro, het tijdschrift van FARO.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Wie produceert erfgoed in domeinen als architectuur, stedenbouw, bouwbedrijf en vormgeving? Waar vindt u het? Het Vlaams Architectuurinstituut vertelt er u alles over op 19 maart.
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?