Na een selectie op CV en motivatiebrief, wordt een aantal kandidaten uitgenodigd voor schriftelijke proef en een gesprek. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op vrijdag 14 juni 2024. Voor inhoudelijke informatie over de functie, neem je contact op met Evi Bert via mail: evi.bert@muhka.be...
Gelieve je CV met begeleidende brief per e-mail te sturen naar HR-RH@africamuseum.be met als referentie S/EXPO voor 6 mei 2024. Enkel kandidaturen die beantwoorden aan het profiel en die binnen de voorziene termijn toegezonden worden, zullen worden aanvaard en beantwoord. Interviews zullen...
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.
De selectieprocedure bestaat uit een aantal verschillende proeven: voorbereidende case - week van 13 mei 2024 mondelinge proef + case voorstellen - 24 en 29 mei 2024 assessment (+niveau-& capaciteitstest) - 3 en 4 juni 2024 Je kunt al dan niet geselecteerd worden voor verdere deelname aan de...
De NEMO-werkgroep LEM - the Learning Museum verzamelt feedback in een enquête met acht vragen ter voorbereiding van een rapport over diversiteit en inclusie in musea. Deadline is al op 19 april!
"Wat vindt de Nederlander nou écht van de musea?" De Nederlandse Museumvereniging (NMV) was nieuwsgierig naar de maatschappelijke impact van musea. Het resultaat bevestigt stevig de maatschappelijke impact van musea.
Met 'De toekomst van het verleden' schreef Thijs Weststeijn een actuele wake-upcall: het wassende water zet ook voor het erfgoed heel wat op het spel. Tijd voor een interview en een debat.
Interesse om via het Cultureelerfgoeddecreet een kwaliteitslabel aan te vragen bij het Departement CJM? Neem deel aan het begeleidingstraject dat FARO dit voorjaar opstart.
Tijdens een internationale conferentie, meegeorganiseerd door FARO, werden de aanbevelingen gepresenteerd aan beleidsmakers van regionaal, nationaal en Europees niveau.
Hoe kunnen musea mensen met migratieroots en een vluchtverleden helpen in hun zoektocht naar een thuis? Hoe kunnen ze veilige locaties zijn? En hoe kunnen ze erfgoed gebruiken om belangrijke verhalen over thuis, heimwee en identiteit te delen?