Tijdens de studiedag 'Financiering van erfgoed' in samenwerking met Herita, VITO, UHasselt en Cultuurloket krijgt u er meer context over de studie betalingsbereidheid voor het behoud van erfgoed.
Op 11 maart zetten het Departement Cultuur, Jeugd en Media samen met CANON Cultuurcel en FARO vzw erfgoed in de kijker.
Hoe goed zijn jongeren vertegenwoordigd in uw vrijwilligerswerking?
Het Open Monumentencongres van Herita is het jaarlijkse inspiratie- en ontmoetingsmoment voor de onroerenderfgoedsector in Vlaanderen, georganiseerd door Herita.
In augustus 2021 organiseert het Koninklijk Nederlands Historisch Genootschap (KNHG) in nauwe samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) de derde editie van de tweejaarlijkse Historicidagen.
In 2018 sloegen FARO en Herita de handen in elkaar voor een inspirerende lezingenreeks met een aantal visionaire erfgoeddenkers. In de bundel Erfgoed verbindt hebben we deze lezingen voor u samengevat en verrijkt met praktijkvoorbeelden uit eigen land. De samenwerking kwam er naar aanleiding van het
Vlaanderen heeft geweldige toeristische troeven. Hoog tijd om die ook in te zetten voor families door hen aan te trekken naar onze erfgoedmonumenten en -collecties. Een familievriendelijk aanbod uitwerken, dat doet u uiteraard niet in een vingerknip. Dat beseffen we. Maar het is wél een haalbare
Op initiatief van Toerisme Vlaanderen ondersteunde FARO samen met Herita het piloottraject Familievriendelijk erfgoed. Het traject liep van 2016 tot 2019, en het doel was om drie erfgoedsites/musea te versterken in hun familievriendelijke werking: het AfricaMuseum in Tervuren, het Museum voor Schone
220 steden en gemeenten in Vlaanderen planten op 11 november 2018 een vredesboom. Ze doen dat niet zomaar, want op die dag worden de vier herdenkingsjaren rond 100 jaar Eerste Wereldoorlog officieel afgesloten. FARO is een van de partners in dit bijzondere project. Ruim 220 lokale besturen zijn
Onder de verzamelnaam ‘Buurten met erfgoed’ organiseerden tal van scholen, verspreid over uiteenlopende gemeenten, verschillende activiteiten voor hun leerlingen rondom het lokale erfgoed aanwezig in de schoolbuurt. Ze deden dat vanuit de overtuiging dat het leren kennen en begrijpen van de wereld