Het participatieve erfgoedproject ‘De Vierkante Kilometer’ van Erfgoedcel Gent en het STAM werd gekroond tot een van de laureaten van de European Heritage Awards/Europa Nostra Awards. Het maakt ook nog kans op de publieksprijs.
Is polarisatie het buzzwoord van het moment? Ook als erfgoedwerkers nemen we het veel in de mond. Maar wat betekent het precies? En welke strategieën zijn er om met polarisatie om te gaan? Die vragen behandelen we op 4 juli.
Solliciteren? Voor vragen over deze functie kan je terecht bij goedele.bartholomeeusen@museumdd.be . Stuur je cv en motivatiebrief per mail ten laatste op 05.07.24 naar goedele.bartholomeeusen@museumdd.be .
Hoe kan slow art leerlingen helpen om voor zichzelf te zorgen? In de workshop ‘Thuiskomen in jezelf: een workshop slow art’ gingen een dertigtal leerlingen uit het buitengewoon secundair onderwijs aan de slag met oefeningen.
Onder het motto ‘De toekomst is nu’ verkennen we op het Groot Onderhoud, op 30 mei 2024, mogelijkheden om onze erfgoedwerking verder te verduurzamen.
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
"Wat vindt de Nederlander nou écht van de musea?" De Nederlandse Museumvereniging (NMV) was nieuwsgierig naar de maatschappelijke impact van musea. Het resultaat bevestigt stevig de maatschappelijke impact van musea.
Erfgoeddag alleen voor de oudere generaties? Think again! Ook voor jongeren valt er meer te beleven dan u denkt. Veel jongerenverenigingen organiseren activiteiten die zullen verrassen. Dus waarom niet een dagje uit met vrienden?
Waarom worden musea geregeld geviseerd door klimaatactivisten? Deze eerste FARO-podcast gaat op zoek naar antwoorden op de (complexe) vraag hoe musea een verschil kunnen maken in de strijd tegen de klimaatverandering.
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.