In deze driedaagse opleiding leert u vanuit een algemene omkadering rond duurzaamheid en een ethisch kader verantwoorde keuzes te maken door op volgende vragen antwoorden te vinden voor uw organisatie.
Professionals uit de brede cultuureducatieve sector ontmoeten en banden met hen smeden? Dat doet u op de ontmoetingsmomenten van Netwerk Vitamine C.
Het jaarlijke ENCATC-congres vindt plaats in Lecce, Italië, van 18 tot 20 september 2024, in samenwerking met de Universiteit van Salento, Tecnopolis PST en Scuola Superiore ISUFI.
Reeks digitale, interactieve inspiratiesessies over vier verschillende thema’s, boordevol praktische tips en voorbeelden om mee aan de slag te gaan, en een hands-onworkshop in de ‘kapelletjesmaand’ mei
Het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium (KIK) organiseert een internationale Summer School in samenwerking met het Internationaal studiecentrum voor het behoud en de restauratie van cultuurgoederen (ICCROM).
De kantjil en de tijger uit Indonesië, Anansi en de schildpad uit Ghana, Reynaert de vos uit Vlaanderen en nog vijf andere verhalen: uit alle hoeken van de wereld sprokkelden we verhalen bij elkaar, om samen te lezen. Aanleiding van deze bundel? Erfgoeddag – de jaarlijks terugkerende feestdag voor
Klimaatverandering: de impact op de planeet valt niet te ontkennen. Ook voor de (internationale) erfgoedsector brengt dit grote uitdagingen met zich mee. De Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed Nederland, het KIK en FARO sloegen eind december alvast de handen in elkaar. Deze 'Klimaatverklaring
Dit verslag van het FARO-webinar op 21 september 2021, geeft een blik op drie praktijken van live digitaal gidsen: Caroline Daemen en Tamara Ingels (Argus): zij verzorgen digitale activiteiten voor blinde en slechtziende personen en ook ziende deelnemers, en zij werken onder meer aan de hand van
Erfgoedinstellingen hebben, net zoals vele andere sectoren vandaag, problemen om hun energiefactuur te betalen. Hoewel verschillende instanties maatregelen aanreiken, kunnen erfgoedinstellingen die niet altijd toepassen door de nood aan collectiezorg. Verschillende collectiestukken hebben immers een
Buurten met erfgoed laat leerlingen kennismaken met erfgoed in de omgeving van de school. Hiertoe starten (lokale) erfgoedorganisaties een schooljaar lang een traject op samen met leerkrachten; vaak onder begeleiding van de erfgoedcel. Gezamenlijk werken ze zo een of meerdere lesactiviteit(en) uit