Wegens succes herhaald: vijfdelige basistraining communicatie

Communicatie

Begin deze week ondergingen een aantal erfgoedwerkers de beproevingen van een echte, professionele mediatraining. Met een camera en microfoon en een spervuur van vragen die op staande voet, letterlijk dan, beantwoord moesten worden. De bedoeling? De communicatieve competenties van woordvoerders en communicatiewerkers aan te scherpen. Bent u actief als communicatie- en/of marketingmedewerker? Dan is er goed nieuws voor u.

We herhalen immers vanaf eind april onze vijftrapsraket-communicatietraining. Want een doordachte aanpak van de communicatie wordt voor elke erfgoedorganisatie steeds belangrijker. Wanneer vertellen we wat, aan wie, en via welke kanalen? En stellen we daar dan de gewenste effecten bij vast? Communicatie helpt om doelgroepen te bereiken en doelstellingen te realiseren. Bovendien levert communicatie ook een belangrijke bijdrage aan het imago, de erkenning en dus ook de financiering van een organisatie.

Erfgoedinstellingen en -organisaties investeren dus, en terecht, in de professionalisering van hun communicatie, met het nodige personeel en de vereiste middelen. Vandaar dat we samen met Socius en De Ambrassade opnieuw een basisopleiding op maat van elke startende communicatieverantwoordelijke of -medewerker van een socialprofitorganisatie organiseren.

Tijdens dit vijfdaags vormingsprogramma komen de belangrijkste en meest relevante communicatiethema’s aan bod. Docenten met een ruime ervaring in de praktijk en de academische wereld maken u wegwijs in communicatiebeleid, communicatieplanning, communicatiemiddelen en relevante communicatiethema’s zoals gedragsverandering en campagnes, scanbaar schrijven, mediabeleid en socialemediastrategie. We sluiten de opleiding af met een feedbackmoment waarbij elke deelnemer zijn of haar praktijkcase voorstelt.

Alle info vindt u elders op onze website. Schrijf snel in, het aantal plaatsen is beperkt.

De powerpointpresentatie van de mediatraining kunt u eveneens consulteren.

Roel Daenen
media
communicatiestrategie
communicatieplanning
Heerlijk Helder
mediatraining
Workshop