Online collegagroep visual branding: laatste plaatsen beschikbaar

Schema dat de onderdelen van 'branding' weergeeft: identity, logo, design, strategy, marketing

Samen weten we meer dan alleen. Dat is de filosofie van de Collegagroepen communicatie. In alle openheid wisselen we ervaringen, inzichten en expertise over een bepaald topic uit. Op donderdagvoormiddag 14 december buigen we ons over vormgeving.

Visual branding in de praktijk

Begin 20e eeuw wordt form follows function een leidend principe in de architectuur en het design: de functie van een ruimte en van een product bepaalt de vorm ervan. Geldt dit idee ook wanneer u een affiche, flyer, brochure of een nieuwe huisstijl ontwerpt? Bepaalt de functie van uw medium, of het nu overtuigen, werven, informeren of sensibiliseren is, de vorm ervan? De vraag stellen lijkt ze te beantwoorden. Of zijn er uitzonderingen op de regel?

In deze digitale collegagroep richten we de schijnwerpers op vormgeving: hoe maakt uw organisatie visueel het verschil? Welke boodschap(pen) wilt u dat die vormgeving uitstraalt? En past die visuele boodschap wel bij wat u zegt of schrijft?

Het Vlaams Architectuurinstituut en FARO lichten hun keuzes op het vlak van vormgeving toe. Gaande van de affiche voor een event tot de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl: hoe maken ze visueel het verschil? Welke boodschap(pen) willen ze dat hun vormgeving uitstraalt? Welke vuistregels volgen ze? En hoe doen ze dat rijmen met hun tone of voice?

Programma

10.00 uur: Verwelkoming en intro 
10.05 uur: Praktijkgetuigenis Ann Van Loon en Mathilde Breukink (Vlaams Architectuurinstituut) 
10.35 uur: Q&A 
10.55 uur: Pauze 
11.05 uur: Praktijkgetuigenis Silke Theuwissen (FARO), met de focus op de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl
11.35 uur: Q&A 
12.00 uur: Voorzien einde 

Bent u er op 14 december graag bij? Schrijf u dan in via de FARO-kalender. Deelnemen is volledig gratis.

Foto: Eva Bronzini via Pexels

Elien Doesselaere