FARO-dienstverlening gewikt en gewogen

Als steunpunt biedt FARO jaar in jaar uit heel wat diensten en producten aan die het brede erfgoedveld moeten ondersteunen, stimuleren en vooruit helpen. Dit gaat van de website, over het tijdschrift en andere publicaties tot studiedagen, vormingen en individuele adviesverlening. Om na te gaan wat onze achterban vindt van al deze activiteiten en om te peilen naar de noden en verwachtingen ten aanzien van het steunpunt, organiseerden we dit voorjaar een klantenbevraging.

Deze enquête werd door meer dan 900 mensen ingevuld en de resultaten zijn zeer bemoedigend. Zo merken we dat het merendeel van de respondenten FARO positief genegen is. De tevredenheidsgraad inzake onze dienstverlening ligt dan ook hoog. Ook vindt de meerderheid van de respondenten dat we met onze werking een positief verschil maken binnen het Vlaamse erfgoedveld. Daar doen we het natuurlijk allemaal voor.

Toch voelen bepaalde subsegmenten binnen het erfgoedveld zich minder (goed) bediend door FARO. Zo moeten we bijvoorbeeld meer oog hebben voor de noden van vrijwilligers, kleinere erfgoedinstellingen of -spelers en de erfgoedwerkers in gemeenten zonder erfgoedconvenant. Daarnaast verwachten heel wat mensen dat we in deze 'vloeibare tijden', die gekenmerkt worden door onzekekerheid, volop de kaart van het Vlaamse erfgoed en het erfgoedveld blijven trekken. Het spreekt voor zich dat we ons hier volop voor engageren. 

Wil u meer weten over het onderzoek en de resultaten, lees dan het rapport 'FARO klantenonderzoek 2015'.

Alexander Vander Stichele
klantenonderzoek
imago
tevredenheidsonderzoek
noden
verwachtingen