Spreekt deze functie je aan? Stel je dan kandidaat, ten laatste op 07-06-2024, via jobs.vub.be , en laad volgende documenten op: je motivatiebrief; waarin je toelicht hoe jij voldoet aan de criteria en waarom we jou in overweging zouden moeten nemen voor deze positie; je curriculum vitae; met daarin...
Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Met 'De toekomst van het verleden' schreef Thijs Weststeijn een actuele wake-upcall: het wassende water zet ook voor het erfgoed heel wat op het spel. Tijd voor een interview en een debat.
Hoe brengt u archiefmateriaal tot leven voor jongeren die opgroeien in een sterke beeldcultuur? Stadsarchief Mechelen deed ervaring op en ontvangt tijdens Erfgoedweken een reeks schoolklassen met eigen documentaires.
Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?
Een workshop of ander soort lespakket dat leerlingen echt aan het denken zet: welke bouwstenen zijn daar voor nodig? Ontdek het in de vorming die FARO en Thomas More op 27 februari aanbieden in FOMU Antwerpen.
Op 1 februari vindt 'Dig It Up' plaats, een inspiratiedag voor cultuurmedewerkers over digitale cultuureducatie.
Maakt u het jonge publiek (en de erfgoedbewakers van morgen) bewust van de rijkdom van de erfgoedsector? Vergeet dan zeker niet om uw activiteit voor de Erfgoedweken te registreren.