Publieksonderzoek. Wat houdt het in en wat levert het op? Samen met FARO en het departement CJM organiseert het Kenniscentrum Cultuur- en Mediaparticipatie dit najaar twee info- en vraagmomenten over het thema.
Stuur voor 20/08/2020 je CV met een motivatiebrief van maximum 2 pagina’s per mail naar info@vai.be. In deze brief geef je aan welke inhoudelijke visie je voor de publieksprojecten van het Vlaams Architectuurinstituut wil ontwikkelen. Na screening van de cv's ontvangen de kandidaten een opdracht ter...
Een optimale beleving in uw museum of attractie is cruciaal. Zo maakt u van uw bezoekers echte fans en verhoogt u de kans op een sterkere reputatie, verhoogde inkomsten en maatschappelijke meerwaarde.
In dit webinar presenteren we u Lerarenkaart, het webplatform waarmee Vlaamse leraren het educatieve en culturele aanbod ontdekken.
In dit webinar presenteren we u Cultuurkuur, een platform van CANON Cultuurcel met educatieve culturele activiteiten, subsidiemogelijkheden voor scholen en culturele organisaties.
In dit webinar presenteren we u KlasCement, een ‘leermiddelennetwerk’ waarop leerkrachten en erfgoedorganisaties allerlei materiaal (lesvoorbereidingen, documenten …) delen, hun aanbod voorstellen en hun eigen schoolwebsites verrijken met mappen of thema’s van KlasCement.
In dit webinar staan uw ervaringen en uitdagingen i.v.m. meerstemmigheid centraal. We verzamelen vooraf uw vragen en leggen deze voor aan een aantal experten én aan de andere deelnemers. Samen zoeken we naar antwoorden.
In dit webinar verkennen we de verschillende museale en erfgoedcontexten in Nederland en Vlaanderen. Bijzondere aandacht gaat uit naar actuele thema’s, zoals de culturele canon en de relatie tussen politiek en musea.
In deze webinar maakt u kennis met een succesvolle buitenlandse casus. Zowel de theorie als de praktijk van meerstemmigheid in een museale context komen aan bod.
Tijdens een – uiteraard – interactief webinar overlopen we de verschillende fases waaruit u een online bijeenkomst kunt opbouwen. We bekijken waar interactie mogelijk is.