Stel uzelf deze vraag: wat bent u met geweldige producten, als u er geen aansluiting mee vindt bij uw klanten, gebruikers of bezoekers? Die simpele vaststelling ligt mee aan de basis van het succes van allerhande marketingtechnieken in de wereld van de profit. Banken, verzekeringsmaatschappijen...
Tijdens deze studiedag over asbest richten organisatoren Histories en ETWIE de aandacht op het herkennen én behandelen van asbesthoudende voorwerpen.
Informatie aanbieden bij erfgoed was nog nooit zo eenvoudig. De ErfgoedApp maakt het voor meer dan 1.700 musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen en Brussel mogelijk om via de modernste technologie multimediale informatie aan te bieden aan hun bezoekers. In deze handleiding schetsen we de
Wat levert dat eigenlijk op, investeren in cultuur? Over die vraag woeden soms hevige debatten, waarbij voor- en tegenstanders van een actief cultuurbeleid soms positie innemen op basis van weinig onderbouwde aannames pro en contra. Er is dus dringend nood aan objectivering. Om die reden brachten
De haalbaarheidsstudie, uitgevoerd door IBBT in 2010 in opdracht van het Departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media, onderzocht of het wenselijk en haalbaar is in technische en organisatorische termen om een horizontale, cross-sectorale metadata aggregator voor het digitaal cultureel erfgoed in
Verslag van een surveyonderzoek over erfgoedverenigingen, uitgevoerd door het Vlaams Centrum voor Volkscultuur in 2002, in opdracht van de Vlaamse overheid (project Alpha).