Met de lessen van de crisis in het achterhoofd kijkt DEN van 31 mei tot en met 4 juni vooruit naar een nieuwe toekomst voor cultuur. Een toekomst waarin digitaal en analoog, online en offline elkaar versterken en aanvullen.
Wil u uw collectie(s) waarderen maar weet u niet waar te beginnen? Dan biedt deze basiscursus u de ideale start. We leren u de kneepjes van het vak voor het waarderen op objectniveau.
Participatie realiseren we bij uitstek door mensen te zien en te spreken. Ontmoeting is zó cruciaal. Maar hoe doen we dat in tijden van corona? Deze livesessie op 16 maart was opgebouwd aan de hand van volgende vragen: Participatie in coronatijden: wat is op dat vlak gebeurd het afgelopen jaar? Wat
Deze collegagroep op 6 mei stelt zes projecten voor van de nieuwe (en derde) ronde van de inhaalbewegingen digitale collectieregistratie. Verder mag u ook nog een project van MOMU verwachten en een voorstelling van de nieuwe publiekdomeintool.
Om u meteen aan het werk te zetten met alle opgedane kennis tijdens de basisopleiding 'Communicatie 2021', krijgt u de opdracht om een communicatie(beleids)plan uit te werken.
Tijdens deze opleidingsdag krijgt u twee thema's voorgeschoteld die u meteen in de praktijk kunt toepassen.
Tijdens deze opleidingsdag krijgt u twee thema's voorgeschoteld die ervoor zorgen dat u impact kan maken met uw communicatie.
Op 26, 27 en 30 oktober 2020 organiseerden FARO en de Reinwardt Academie drie webinars over meerstemmigheid en conflict. In een eerste webinar werd het beleid en de praktijk van de Londense Wellcome Collection toegelicht door directrice Melanie Keen. Daarna volgde een webinar waarin gekeken werd
Het gesprek is vandaag belangrijker dan ooit. Er zijn zoveel grote thema’s die burgers, maar ook publieke instellingen zoals musea, bezighouden en waarover gepraat moet worden. Hoe gaan we om met migratie, racisme en dekolonisatie? Hoe kunnen taboe-onderwerpen zoals depressie, burn-out of andere
In sneltempo maakten we de afgelopen maanden kennis met online webinars, bijeenkomsten en tools. Maar tools zijn slechts het topje van de ijsberg. Waar het echt om gaat, zijn de doelen die u wil bereiken en de soort interactie die u op het oog heeft. Vanuit die didactische insteek maakte FARO