Na de ‘klimaateditie’ in 2023 ontbreekt het aspect duurzaamheid ook dit keer niet op het programma van het Groot Onderhoud, op 30 mei 2024. Onder het motto ‘De toekomst is nu’ verkennen we mogelijkheden om onze erfgoedwerking verder te verduurzamen.
Na een selectie op CV en motivatiebrief, wordt een aantal kandidaten uitgenodigd voor schriftelijke proef en een gesprek. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 24 juni 2024. Voor inhoudelijke informatie over de functie, neem je contact op met Jan Stuyck via mail: jan.stuyck@muhka.be...
Interesse? Dien je sollicitatie in uiterlijk op 19 mei 2024, samen met het sollicitatieformulier, een motivatiebrief, cv met foto, kopie van je diploma en rijbewijs. Meer informatie: personeelsdienst@stadtongeren.be Eerste proef: schriftelijk op 08 juni 2024 van 12 tot 14 uur in het Gallo-Romeins...
Geprikkeld? Solliciteer vóór 15 mei 2024. Solliciteer hier Werk bij Musea Brugge
Het nieuwe nummer in de reeks ‘Cahiers Politiestudies’ belicht een wat onderbelicht thema. Met deze publicatie wordt dit deels rechtgezet.
Een nieuwe collegagroep brengt collega's samen die ervaringen, verhalen, knelpunten en vragen delen over verschillende aspecten van beladen bibliotheekcollecties. Sluit u graag aan?
Dit nieuwe VVBAD-congres gaat over de impact van data, informatie en kennis op een organisatie en richt zich tot de brede waaier van professionals in profit, non-profit en overheid, die hiervoor instaan.
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.
8 maart is Internationale Vrouwendag, al meer dan 100 jaar lang (ja hoor, al sinds 1911!). Ook in de erfgoedsector wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Ook FARO nam deel aan enkele initiatieven. We blikken even terug.
Hoe kunnen musea mensen met migratieroots en een vluchtverleden helpen in hun zoektocht naar een thuis? Hoe kunnen ze veilige locaties zijn? En hoe kunnen ze erfgoed gebruiken om belangrijke verhalen over thuis, heimwee en identiteit te delen?