Histories en FARO verzamelen verhalen over burgerparticipatie in lokaal erfgoedbeleid. Hebt u als erfgoed- of cultuurprofessional ervaring met beleidsparticipatie op lokaal vlak? Dan nodigen we u uit om uw ervaring te delen.
Vanaf oktober kunt u weer deelnemen aan de reeks In Goede Handen, de basisvorming over behoud en beheer, die FARO in samenwerking met verschillende partners en gastinstellingen organiseert.
In samenwerking met het Departement Cultuur, Jeugd en Media en Kunstenpunt organiseert FARO in 2023 en 2024 vier masterclasses over de omgang met erfgoed van kunstenaars en kunstenorganisaties.
Erfgoeddag alleen voor de oudere generaties? Think again! Ook voor jongeren valt er meer te beleven dan u denkt. Veel jongerenverenigingen organiseren activiteiten die zullen verrassen. Dus waarom niet een dagje uit met vrienden?
Met 'De toekomst van het verleden' schreef Thijs Weststeijn een actuele wake-upcall: het wassende water zet ook voor het erfgoed heel wat op het spel. Tijd voor een interview en een debat.
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.
Reeks digitale, interactieve inspiratiesessies over vier verschillende thema’s, boordevol praktische tips en voorbeelden om mee aan de slag te gaan, en een hands-onworkshop in de ‘kapelletjesmaand’ mei
Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Op 22 april 1915 werd voor het eerst een chemisch massavernietigingswapen gebruikt: chloorgas. Een vierdelige podcastreeks van het In Flanders Fields Museum brengt een indringend, hartverscheurend verhaal.
U bent ErfgoedApp-tourmaker en wil uw tour nog beter promoten? Dan biedt FARO u de mogelijkheid om een folder te maken en te laten drukken via een groepsaankoop.