#wezoudenzoveelmeervooruwillendoen

#wezoudenzoveelmeervooruwillendoen

OCE en het Vlaams Museumoverleg zijn een campagne gestart: #wijzoudenzoveelmeervooruwillendoen, een sensibiliseringscampagne voor meer middelen voor cultureel erfgoed in Vlaanderen. Deze campagne loopt tot 21 september, de allerlaatste dag dat de sector kan sensibiliseren en aandacht kan vragen om met de bijkomende investeringsmogelijkheden en het grote potentieel van de cultureel-erfgoedsector in Vlaanderen rekening te houden tijdens de begrotingsbesprekingen van de Vlaamse Regering. 

Hoe kunnen erfgoedorganisaties volgens de initiatiefnemers aan deze campagne meewerken?

  • "Realiseer zo snel mogelijk een gepersonaliseerde flyer. Op de campagnewebsite vindt u voorbeelden en sjablonen om zelf aan de slag te gaan.
  • Leg de flyer ter beschikking aan de balie en motiveer bezoekers om via de website te laten weten dat de erfgoedsector in Vlaanderen een financiële injectie verdient.
  • Neem foto’s van bezoekers met de flyer in de hand.
  • Verdeel foto’s en flyers via de eigen sociale media.
  • Motiveer uw achterban (personeel, bestuurders, vrijwilligers, bezoekers en gebruikers) om naar de site te surfen en deel te nemen aan de poll.
  • Bezorg uw gepersonaliseerde flyer en foto’s aan OCE voor verwerking in de website."

De boodschap die OCE en het Vlaams Museumoverleg met de campagne willen uitdragen is: erfgoed in Vlaanderen is van iedereen en voor iedereen, het is de som van vele prachtige deelsectoren, groot en klein. “Als we allemaal samen dit initiatief ondersteunen en iedereen zijn doelpubliek meekrijgt, kan de roep voor meer middelen voor de cultureel-erfgoedsector ook meer gehoor krijgen”, aldus beide initiatiefnemers.

Voor dringende vragen kan u mailen naar info@overlegcultureelerfgoed.be.

faro