Dé vijfdaagse basisopleiding voor elke startende communicatiemedewerker van een cultureel-erfgoedorganisatie of -instelling.
Dit webinar deelt de OSLO-ervaringen opgedaan in 'De collectie van de Gentenaar' en overloopt vier stappen die u moet doorlopen om OSLO te implementeren.
Stel uzelf deze vraag: wat bent u met geweldige producten, als u er geen aansluiting mee vindt bij uw klanten, gebruikers of bezoekers? Die simpele vaststelling ligt mee aan de basis van het succes van allerhande marketingtechnieken in de wereld van de profit. Banken, verzekeringsmaatschappijen...
Tijdens deze studiedag over asbest richten organisatoren Histories en ETWIE de aandacht op het herkennen én behandelen van asbesthoudende voorwerpen.
Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Voor musea, bibliotheken, archieven en andere collectiebeherende instellingen die met hun collectieplan aan de slag willen, is er een nieuw, handzaam boekje: Een collectieplan schrijven? Dat doe je zo! Zowel routiniers als beginners vinden er handige aanknopingspunten, structuur, leestips en
In een reeks van vier webinars, verspreid over het najaar van 2021 en het voorjaar van 2022, laten we vier internationale toonaangevende experts aan het woord over het archief van de toekomst.
Op 26, 27 en 30 oktober 2020 organiseerden FARO en de Reinwardt Academie drie webinars over meerstemmigheid en conflict. In een eerste webinar werd het beleid en de praktijk van de Londense Wellcome Collection toegelicht door directrice Melanie Keen. Daarna volgde een webinar waarin gekeken werd
Het gesprek is vandaag belangrijker dan ooit. Er zijn zoveel grote thema’s die burgers, maar ook publieke instellingen zoals musea, bezighouden en waarover gepraat moet worden. Hoe gaan we om met migratie, racisme en dekolonisatie? Hoe kunnen taboe-onderwerpen zoals depressie, burn-out of andere