Hoe kunnen musea hun toegankelijkheid verbeteren voor mensen met psychische uitdagingen? Museum Dr. Guislain en Thomas More Onderzoek namen deel aan het Erasmus+ MindTour project. Ontdek op 6 juni de resultaten!
De laatstejaarsstudenten van het Graduaat Informatiebeheer van Arteveldehogeschool organiseren op dinsdag 4 juni 2024 hun afstudeerbeurs.
Hoe doen we als archieven en erfgoedorganisaties recht aan een veranderende samenleving? Hoe weerspiegelen de collecties die we verwerven, verzamelen en de manieren waarop we ze verwerken een maatschappij in evolutie?
Een efficiënt beheer van uw collectie staat of valt met de verantwoorde inrichting van de bewaarruimte(s). Maar wat maakt een ruimte tot een geschikt erfgoeddepot en hoe richt u ze zo praktisch en overzichtelijk mogelijk in?
Dit is een vorming van meerdere partners, waaronder FARO. In samenwerking met het Departement Cultuur, Jeugd en Media en Kunstenpunt organiseert FARO in 2023 en 2024 vier masterclasses over de omgang met erfgoed van kunstenaars en kunstenorganisaties. Alle geïnteresseerden uit de cultureel...
Werkt u in de zorg/welzijn of erfgoedsector? Zoekt u handvaten om met erfgoed aan de slag te gaan? Laat u inspireren door de ervaringen van deelnemers, medewerkers en kunstenaars.
In CoDE-x kunt u onderzoeksdatasets registreren en doorzoeken. De databank brengt uw eigen werk of dat van uw vereniging in kaart. Met CoDE-x wil Histories een oplossing bieden om de onderzoeksgegevens van erfgoedvrijwilligers, die niet in andere databanken kunnen worden opgenomen, te ontsluiten...
Beleidsbeïnvloeding is een begrip dat bij mensen verschillende emoties oproept. Denkt u aan strategisch lobbyen, belangenbehartiging of het verkrijgen van waardevolle steun? Bij elk van deze gedachten komt u best eens luisteren naar dit webinar.
Een gloednieuw kader voor cultuur- en kunsteducatie - dat is de uitkomst van de UNESCO wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in dat kader? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?
In deze vorming krijgt u inzicht in de dagelijkse leefwereld van mensen in armoede, verbreden hun kennis over een gedragen visie op armoede - en kansengroepen - en reflecteert u over uw eigen praktijk.