Van 25 tem 29 april 2022 konden leerkrachten in het kader van Erfgoeddag-week een medewerker uit een museum, archief, erfgoedbibliotheek, erfgoedcel, of een lokale erfgoedvereniging uitnodigen in de klas. Dat kon zowel in de lagere als de middelbare school. Bovendien kon dat erfgoedverhaal een plaats krijgen in heel uiteenlopende vakken: van muzische vorming of WO tot economie en wetenschappen. Meer info over dit initiatief leest u hier.

FARO bekijkt hoe we dit project kunnen verduurzamen. Wat werkt en wat niet? Daarom stellen we u graag vijf vragen. Uw reactie draagt bij aan een zinvolle wisselwerking tussen de erfgoed- en onderwijssector. Over de muren kijken is immers altijd een meerwaarde, zowel voor u als uw leerlingen.

Ik geef les in het …
Ik geef les in de provincie …
Als ik een erfgoedmedewerker in mijn les zou ontvangen:
Bv. Nederlands, fysica, muzische vorming, wetenschappen en techniek, mens en maatschappij, cultuurwetenschappen, wiskunde, ICT, leren leren, sociale vaardigheden, …
 
Bv. Museum, archief, erfgoedbibliotheek, erfgoedcel, heemkring, vrijwilligersorganisatie immaterieel erfgoed, …
 
Bv. Lokale erfgoedverhalen, -tradities en erfgoedobjecten, publiekswerking, communicatie, onderzoek, digitaal erfgoed, collectiemanagement, restauratie, tentoonstellingsopbouw, storytelling, …
 
dan zijn volgende lestypes voor mij interessant …
Vermeld die associaties die zinvol lijken om te behandelen in uw lessen.