Interesse? Alle informatie over de functie en de selectieprocedure met tijdslijn hebben we voor jou samengebracht in een praktische infobundel . Heb je nog vragen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Mieke Maes, adjunct van de directeur bij de algemene directie Cultuur, Jeugd en...
Wij kijken ernaar uit om uiterlijk op zondag 26 mei 2024 volgende documenten van jou te ontvangen via e-mail aan nina.vanmolle@zender.be : het volledig ingevuld en ondertekend inschrijvingsformulier, een motivatiebrief en CV als aanvulling op het inschrijvingsformulier, een kopie van het gevraagde...
Organisaties zijn tegenwoordig dynamisch en er vinden dikwijls veranderingen plaats. Soms gaat het om grote organisatieveranderingen, zoals een verhuis, een fusie, een nieuwe structuur, enz. Deze hebben grote impact op de medewerkers, maar ook op de informatieprocessen. Informatie- en archiefbeheer...
Interesse om via het Cultureelerfgoeddecreet een kwaliteitslabel aan te vragen bij het Departement CJM? Neem deel aan het begeleidingstraject dat FARO dit voorjaar opstart.
8 maart is Internationale Vrouwendag, al meer dan 100 jaar lang (ja hoor, al sinds 1911!). Ook in de erfgoedsector wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Ook FARO nam deel aan enkele initiatieven. We blikken even terug.
De verkiezingskoorts stijgt. Met het oog op de verkiezingen in juni zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten opnieuw de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.
Hoe brengt u archiefmateriaal tot leven voor jongeren die opgroeien in een sterke beeldcultuur? Stadsarchief Mechelen deed ervaring op en ontvangt tijdens Erfgoedweken een reeks schoolklassen met eigen documentaires.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?