De derde editie van de Erfgoedweken is gestart. FARO wenst alle Erfgoedklasbakken en viparrangementbegeleiders veel fijne en succesvolle ervaringen toe. We nodigen u ook graag uit voor een digitale intervisie op 8 mei om samen terug te blikken.
Op 27 februari 2024 organiseerden FARO, FOMU en Expertisecentrum Onderwijs en Leren (Thomas More) een vorming over wijze lessen voor effectieve didactiek. Enkele inzichten en tools op een rijtje.
Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Startte u dit schooljaar een Buurten met erfgoed- of ander samenwerkingsproject met een school? Bent u van plan dat binnenkort te doen? Of misschien twijfelt u nog? Kom mee ervaringen uitwisselen op 14 maart.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
In het septembernummer van faro | tijdschrift over cultureel erfgoed willen we u een breed spectrum bieden van voorbeelden en praktijken van jongeren en/in erfgoed(werk). En dat graag samen met u. Schrijft u mee?
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?
Oehoe, de mascotte van ErfgoedApp, nodigt kinderen en families uit om samen op pad te gaan. Laat u Oehoe ook graag op avontuur gaan in uw erfgoedorganisatie? Maak dan nu een Oehoe-tour aan en ontvang een gratis startpakket!
Vanaf 2024 mogen ook 16- en 17-jarigen stemmen voor het Europees Parlement. Voor Amsab-ISG een perfect signaal om hier nu met jongeren rond te werken. Dat doen ze ook meteen als Erfgoedklasbak.
Bereidt u zich bij de start van het nieuwe jaar ook volop voor op de Erfgoedweken? Als opwarmertje schotelen we u in een nieuwe blogreeks enkele bijzondere initiatieven voor.